Je hebt helemaal gelijk, het was een dingentje geworden toen ik mij er druk om tIk zie ook dat oerlelijk opstartscherm maar wat hier niet snap is waar maakt men zich druk om.
Het gaat toch om kodi en of alles goed werkt , ik heb tot nu voor mij alleen maar voordelen en een lelijk opstartscherm is zo voorbij en dan komt al het moois.
Je hebt helemaal gelijk, het was een dingentje geworden toen @FOX123 zich afvroeg of iedereen ook zo'n lelijk opstart-scherm had en iedereen, ik inkluis erop ingingen en reageren.Ik zie ook dat oerlelijk opstartscherm maar wat hier niet snap is waar maakt men zich druk om.
Het gaat toch om kodi en of alles goed werkt , ik heb tot nu voor mij alleen maar voordelen en een lelijk opstartscherm is zo voorbij en dan komt al het moois.
Wel ik vind het nog steeds een dingetje, als je als bouwer iets moois maakt wat goed werkt, en je laat de schil als een verrot iets eruit zien, geef dan wat meer aandacht, kan toch niet meer in deze 4K tijd
![]()
Dat scherm heb ik ook ;-) dan zal het wel horenFF vraagje, hebben jullie als je Kodi opstart ook zo'n lelijk opstartscherm, of ligt dat aan mijn update?
Zooo, bofkont ja deze is heel mooi alhoewel die ik een poosje geleden poste ook mooi vind maar meer jaloers dat het mij [nog] niet is gelukt
Vanwege beperkte rechten lukt het niet met een filemanager. Wel kan het met bestandsbeheer in Kodi.
Maak een locatie aan in bestandsbeheer Kodi > locatie toevoegen > en typ daar: special://home
Maak ook een locatie aan naar je download map.
In je download map zet je een splash.png of splash.jpg bestand. Dit kan je in Kodi bestandsbeheer kopiëren van je download map naar home > media. Dus in bestandsbeheer ga je in je linkerscherm naar de media locatie en in de rechter kolom zoek je de download map en kopieer je het splash bestand naar media.
Dankje, ga het dit weekend proberen, als het gelukt is laat ik het weten.@djfox741 via bestandsbeheer in Kodi lukt het jou vast ook:
Heb gedaan wat je heb geschreven en heb ook in het rechtergedeelte in download de afbeelding gekopieerd naar de linkerkant in home/media maar je raad het al, het werkt niet.@djfox741 Het werkt hetzelfde als een repo toevoegen. Dus je klikt op <Geen> en typ daar: special://home. In het vakje daaronder komt er dan vanzelf al te staan home. Je klikt dan gewoon op Ok en de locatie is toegevoegd. Locatie naar download map kan je Bladeren en dan toevoegen.
Op de foto heb je links ook iets staan met de naam special://home, misschien is dat een fout aangemaakte locatie en kan je die weer verwijderen.
Ja sorry, mijn schuld dat was ik vergeten en kreeg die heldere ingeving toen ik net de vorige mededeling aan je verstuurd had.Wat je onder andere kan controleren is dat je de afbeelding die je hebt gedownload hebt hernoemd naar splash.png of splash.jpg
Een andere naam zal niet werken.
@ShamanBekijk bijlage 9374Bekijk bijlage 9375Bekijk bijlage 9376
Zie mijn 1e foto. Daar gaat het niet helemaal goed bij jou.
Persoonlijk heb ik deze als opstartscherm.
Is toch net iets minder lelijk.
Dat klopt!!Die moeten ze er standaard inzetten! weet er iemand een ingang?
![]()
Ik snap deze zin niet goed. Waar moet ik dat doen en hoe precies ?Locatie naar download map kan je Bladeren en dan toevoegen.