Update KODI

Ik zie ook dat oerlelijk opstartscherm maar wat hier niet snap is waar maakt men zich druk om.
Het gaat toch om kodi en of alles goed werkt , ik heb tot nu voor mij alleen maar voordelen en een lelijk opstartscherm is zo voorbij en dan komt al het moois.

• Like
Reacties: TomIsHere
Ik zie ook dat oerlelijk opstartscherm maar wat hier niet snap is waar maakt men zich druk om.
Het gaat toch om kodi en of alles goed werkt , ik heb tot nu voor mij alleen maar voordelen en een lelijk opstartscherm is zo voorbij en dan komt al het moois.
Je hebt helemaal gelijk, het was een dingentje geworden toen ik mij er druk om t
Je hebt helemaal gelijk, het was een dingentje geworden toen @FOX123 zich afvroeg of iedereen ook zo'n lelijk opstart-scherm had en iedereen, ik inkluis erop ingingen en reageren.

Maar goed hij werkt goed en dat scherm had wat mooier kunnen wezen, bijvoorbeeld wat ik hier nog had neergezet.

Wel ik vind het nog steeds een dingetje, als je als bouwer iets moois maakt wat goed werkt, en je laat de schil als een verrot iets eruit zien, geef dan wat meer aandacht, kan toch niet meer in deze 4K tijd
🤢

Ook jij heb volkomen gelijk maar het is niet anders en jammer dat het mij niet is gelukt de plaat erin te krijgen die ik hier had gepost met dank nog aan een ieder voor de moeite en antwoorden.
Wel ik vind het nog steeds een dingetje, als je als bouwer iets moois maakt wat goed werkt, en je laat de schil als een verrot iets eruit zien, geef dan wat meer aandacht, kan toch niet meer in deze 4K tijd
🤢

• Like
Reacties: ateam278
Persoonlijk heb ik deze als opstartscherm.
Is toch net iets minder lelijk. 😉

1000028166.png

@djfox741 via bestandsbeheer in Kodi lukt het jou vast ook:
Vanwege beperkte rechten lukt het niet met een filemanager. Wel kan het met bestandsbeheer in Kodi.
Maak een locatie aan in bestandsbeheer Kodi > locatie toevoegen > en typ daar: special://home
Maak ook een locatie aan naar je download map.
In je download map zet je een splash.png of splash.jpg bestand. Dit kan je in Kodi bestandsbeheer kopiëren van je download map naar home > media. Dus in bestandsbeheer ga je in je linkerscherm naar de media locatie en in de rechter kolom zoek je de download map en kopieer je het splash bestand naar media.

Toch gelijk even gekeken maar kom niet verder dan alleen de special://home in Download map te kunnen maken. Als ik op "Locatie toevoegen" klik en zet daar special://home in weet ik niet wat ik dan moet doen, zoals je kan zien op de jpg.

Ben toch benieuwd hoe ik die locatie er dan in kan maken, zal het wel -of niet begrijpen- -of niet goed doen.

Bijlagen

• Kodi bestandsbeheer.jpg
    Kodi bestandsbeheer.jpg
    1 MB · Weergaven: 12
@djfox741 Het werkt hetzelfde als een repo toevoegen. Dus je klikt op <Geen> en typ daar: special://home. In het vakje daaronder komt er dan vanzelf al te staan home. Je klikt dan gewoon op Ok en de locatie is toegevoegd. Locatie naar download map kan je Bladeren en dan toevoegen.
Op de foto heb je links ook iets staan met de naam special://home, misschien is dat een fout aangemaakte locatie en kan je die weer verwijderen.

Laatst bewerkt:
  • Like
Reacties: Shaman
@djfox741 Het werkt hetzelfde als een repo toevoegen. Dus je klikt op <Geen> en typ daar: special://home. In het vakje daaronder komt er dan vanzelf al te staan home. Je klikt dan gewoon op Ok en de locatie is toegevoegd. Locatie naar download map kan je Bladeren en dan toevoegen.
Op de foto heb je links ook iets staan met de naam special://home, misschien is dat een fout aangemaakte locatie en kan je die weer verwijderen.
Heb gedaan wat je heb geschreven en heb ook in het rechtergedeelte in download de afbeelding gekopieerd naar de linkerkant in home/media maar je raad het al, het werkt niet.

Kodi [Shield] stroom ervan af weer aangezet KODI aangezet ..... dus wat heb ik verkeerd gedaan.

Bijlagen

• Aangemaakt.jpg
    Aangemaakt.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 9
Wat je onder andere kan controleren is dat je de afbeelding die je hebt gedownload hebt hernoemd naar splash.png of splash.jpg
Een andere naam zal niet werken.

Laatst bewerkt:
Wat je onder andere kan controleren is dat je de afbeelding die je hebt gedownload hebt hernoemd naar splash.png of splash.jpg
Een andere naam zal niet werken.
Ja sorry, mijn schuld dat was ik vergeten en kreeg die heldere ingeving toen ik net de vorige mededeling aan je verstuurd had.

Dus dat gedaan en het werkt!! 🥳
Dankjewel voor je inspanningen en geduld, Top.

Ook de andere niet vergeten, dank.

• Like
Reacties: ateam278 en B. web
Shaman bedankt en klasse voor je uitleg, en aan een ieder die er aan bijgedragen heeft om weer een mooie screen te krijgen 👍 .