Van Mi s naar Shield?

Micko

VIP
2 aug 2017
560
210
216
Dag allen, al eerder had ik het in fora hierover maar ik overweeg toch om een Shield te kopen en toch weerhoudt iets altijd. Komt vast door mijn opvoeding (waarschijnlijk)😉 en ' heb ik het echt nodig gevoel' en 'waarom steeds een nieuw apparaat' gedachte.
MI apparaat 3 jaren in mijn bezit, maar laatste tijd gedoe met Netflix afspelen, bepaalde video's wil hij niet afspelen, cach, deinstaleren netflixapp en updates van Google terugdraaien helpen niet.
Verder draai ik zo nu en dan kodi en NPO start en YouTube, veelal voor de kids.
Is die shield (goedkope versie) verder ook een verbetering, gaan streams via kodi bv sneller? En, ik las dat het meeviel, is die reclame echt irritant? En is deze makkelijk met een lichte schil te deblokkeren? Helaas heb ik de laatste jaren weinig tijd om echt te tweaken (lang leven kinderen) dus uren prutsen lukt niet meer.
Ik weet dat diversen hier en een Shield hebben EN een MI. En komt er binnenkort nog een nieuwe Shield?
 
Laatst bewerkt:
Ik ben een echte Shield gebruiker.. 😬

Heb de Mi ook gehad en was daar (persoonlijk) niet echt over te spreken... Had eerst een Shield en toen de Mi dus ik vond het een stap terug...

Had ik het andersom gedaan was ik misschien wel beter te spreken geweest over het Mi boxje.. 🤷‍♂️

Shield werkt gewoon allemaal net iets soepeler door menu's scrollen.. Apps opstarten... Tivimate (dus iptv) het zappen door zenders gaat lekker...

En niet te vergeten het update beleid. Van Nvidia zelf bedoel ik dan he...
Het 2015 krijgt nog steeds belangrijke uodates... Zowel beveiliging als android updates

Kodi snellere streams.. 🤔 Lijkt mij eigenlijk niet...
Zal wel wat verschil inzitten door de ingebouwde hardware...

Maar denk dat dit wel te verwaarlozen is... Is natuurlijk ook nog weer eens afhankelijk van meerdere factoren... Internet bedraad of draadloos.. Real debrid.. Je internet provider etcetera...

Die reclame in het startscherm tsja... Misschien zeg jij wel "is dat alles"...

Maar het probleem valt vrij makkelijk te omzeilen op dit moment... De update verwijderen of een simpele launcher erop..

De tube heb ik nooit gehad dus daar kan ik weinig of eigenlijk niks over zeggen...

@mrmiyagi heeft trouwens de Mi en een Shield pro misschien wil hij zijn ervaringen/bevindingen ook nog wel met je delen... ;)

Heb nog ff gegooled voor je maar op dit moment zijn er eigenlijk geen aanbiedingen te vinden voor een Shield.. Ben je net 1 of 2 weken te laat mee..

Wat je ook zou kunnen doen bestel er 1 bij Coolblue bijvoorbeeld... Bevalt hij niet (zou kunnen natuurlijk 🤷‍♂️ ) stuur je hem terug...
Bij Amazon zijn ze ook heel coulant ..

Dit gaat tegenwoordig super makkelijk en je hoeft niet eens een reden te geven waarom je hem terug stuurt... Heb hier vorig jaar 3 verschillende beamers gehad van €1200 en duurder...

En alle 3 retour gestuurd..

Product voldeed niet aan (mijn) verwachting (was ook echt zo hoor) maar meer omdat ik mijn setup niet goed kreeg..

Dat is hun fout niet en lag dus niet aan hun product...
 
Nog even ter aanvulling @Micko , jij hebt het over het goedkopere model, welke bedoel je dan precies? De 2017 versie of die tube?

als je toch van plan bent goed geld neer te tellen voor de Shield, zou ik willen adviseren: ga voor geen van beiden, maar ga voor de Shield pro, het nieuwste model.

en ik weet dat het net weer iets duurder is, maar mijn ervaring met de 2017 en de Shield pro is een wereld van verschil, de Shield pro, heeft iets meer intern geheugen, waardoor alles net iets vlotter loopt.

de shield tube, daar zijn de recensies niet zo heel lovend over🙈

vandaar ook mijn advies vanuit mijn optiek.

voor de rest sluit ik me aan bij wat @ateam278 te zeggen heeft.

uiteraard kan niemand in jouw portemonnee kijken, maar het zou zonde zijn als je er torenhoge verwachtingen van hebt, en dat het dan uiteindelijk toch tegen valt, vandaar dat ik toch nog met dit advies kom😉
 
Ik heb dus de mi box en de shield 2017 en ben over beide tevreden voor wat het gebruikt word.

"Ik heb laatst bij 2 kennissen de mi box S geinstalleerd en die hoor ik nergens over hebben verders ook geen shield ervaring maar vinden het prima zo en gebruiken alle denkbare streamings apps op de box."

Maar wel met de kantekening dat de shield wat vlotter werkt dan de mi box.

Mi box staat hier op de slaapkamer voor tv te kijken (ziggo go) videoland en soms wat netflix dit werkt bij mij gewoon prima.

Heb deze box in het verleden ook zeker wel voor kodi gebruikt bijvoorbeeld ook dat werkt gewoon.

Het zit hem ook in de prijs wat heb je er voor over om te doen wat je doet.

Box af en toe helemaal leeg gooien doet soms ook wonderen.

Voor de rest wat de heren hier boven zeggen ;)
 
En wat ook nog het overwegen waard is is een 4k Firestick... Ben ik nu ook mee aan het klooien momenteel...
En ben eigenlijk aangenaam verrast..

Alles werkt lekker soepel moet ik zeggen..

Kodi ook gewoon, grote 4k film bestanden en dolby vision streams.. Ziggo go... Tivimate.. gewoon goed..

Nog geen ergenis gehad behalve..... 🤔

Amazon maakt er wel een potje van met reclame in het hoofdscherm.. Dit heb ik opgelost door de Wolf launcher er op te gooien... Ff inrichten en gaan met die banaan..

Hebben nu ook een leuke aanbieding..


 
  • Like
Reacties: Bingnl
Heren (thans, ik denk dat jullie heren zijn), dank voor de input. Het e.e.a. hadden jullie al natuurlijk geopperd in eerdere discussies en is nog verfijnder medegedeeld. Dank.
-die Mi Box S heb ik idd ook bij andere operationeel gemaakt, geen problemen. Misschien, zoals @mrmiyagi aangaf, alles eraf, fabrieksinstelling en opnieuw alles weer inrichten zou ook een optie kunnen zijn
-en @ateam278, mooi wat je zegt, daar heb ik wat aan alleen die Amazon dingen, tja, ik probeer dit te vermijden (kopen daar, streaming, aandelen). Niets van Amazon en kies dus altijd voor een alternatief. Heeft echt met hun manier van business voeren, druppel op een zeer gloeiende plaat en andere bedrijven doe hier natuurlijk ook (deels aan mee) maar daar waar het kan sla ik Amazon over.
-idd ik bedoelde die tube, omdat ik niets met games (helaas) meer doe. Maar gezien @Arjen E zijn ervaring ga ik toch de pro (nieuwe) in de gaten houden, mistte toch even de boot qua prijs maar die komt wel weer es voorbij. Kost wat maar dan heb je ook wat :knipoog:

Mannen, dank voor de input en tzt als er nog beweging hierin zit hou ik jullie op de hoogte! 🥳
 
  • Like
Reacties: mrmiyagi
Als ik een aanbieding voorbij zie komen knal ik hem wel neer iig...

Heb op meerdere sites meldingen aan staan wanneer iets in de aanbieding komt wat mij interesseert ik melding krijg...

Hier valt bij mij de Shield dus ook onder...

De pro was vorige week of die week ervoor €174 maar die aanbieding is helaas alweer verlopen...
 
  • Like
Reacties: Arjan E.
Bij koebloe zijn ze op het moment 199,99, is natuurlijk niet zo goedkoop als @ateam278 zei, maar mocht je niet kunnen wachten weet je waar je terecht kan.

er is nu ook een tweede kans, maar dan weet je nog niet wat de vorige eigenaar er mee heeft gedaan😉
 
Dit was zelfs bij de blauwe... Link geeft nog steeds aan actueel €174.99 maar as je hem opent kom je gewoon op de €199 uit

 
Bij koebloe zijn ze op het moment 199,99, is natuurlijk niet zo goedkoop als @ateam278 zei, maar mocht je niet kunnen wachten weet je waar je terecht kan.

er is nu ook een tweede kans, maar dan weet je nog niet wat de vorige eigenaar er mee heeft gedaan😉
Yes, ik zag de tweede kans staan....Ik heb bij twee producten even pech gehad met die tweede kansen maar normaal gesproken ben ik voor de tweede kansen, vele mooie spullen daardoor gekocht. Geduld en tijd geeft raad maar voor 165 ga ik los
:goaway:
 
Yes, ik zag de tweede kans staan....Ik heb bij twee producten even pech gehad met die tweede kansen maar normaal gesproken ben ik voor de tweede kansen, vele mooie spullen daardoor gekocht. Geduld en tijd geeft raad maar voor 165 ga ik los
:goaway:
2e kans is normaalgesproken ook helemaal niks mis mee...

En zo wel kan hij ook gewoon weer retour.. Op 2e kans zitten gewoon dezelfde rechten als op een "nieuw" product...

Iig succes met je nieuwe machine en zo als @mrmiyagi zegt er maar gewoon van uit gaan dat je hem morgen binnen hebt... (tis natuurlijk gekkenhuis nu met de pakket diensten)

Heb je met de kerstdagen iig wat te doen.... 🤣
 
Ik begin er niet meer aan, te veel pech mee gehad in mijn leven🙈

maar Hey, voor hetzelfde geld heb jij wel een goed werkend apparaat.

succes met je aankoop, als ie goed werkt, heb je een mooi apparaat staan, waar je geen spijt van zal krijgen👍🏼
 
hahaha hij, tweede kansje, is al onderweg maar niet naar mij.... niet meer te koop. Maar ik hou het, net als jullie, in de gaten.
Normaal zou ik zeggen:' onder ons even VIPS' maar iedereen kan gelukkig meegenieten van de tips en er heeft vast iemand zijn slag geslagen😉, het is die persoon gegund.
 
  • Verbluft
Reacties: mrmiyagi
En bij coolblue staat nu ook ineens beperkte voorraad...
Stond er gisteren niet bij.. Toen was hij nog "normaal" te leveren..

Kan natuurlijk ook verkoop tactiek wezen.... 🤔 😉
 
Zag ik ook en bij bol is hij uitverkocht.......
En bij coolblue staat nu ook ineens beperkte voorraad...
Stond er gisteren niet bij.. Toen was hij nog "normaal" te leveren..

Kan natuurlijk ook verkoop tactiek wezen.... 🤔 😉