Welke box heeft de voorkeur?

Ja, er zijn ook geen problemen met de boxen hoor.
Dit is echt een kwestie van ik wil graag doen alsof ik het snap maar dat doe ik niet
Jij speelt nogal erg graag op de man A_rjen als je het ergens niet mee eens bent valt mij op. Ik heb geen probleem met de Pure2+ maar vind alleen de EPG traag. Je kent mij verder niet, hebt geen idee wat mijn achtergrond is maar hebt je conlusies alweer getrokken. Iedere software ontwikkelaar hoort graag gebruikerservaringen, ook als dat aandachtspuntjes zijn. Dat jij dat dan bagatelliseert door te zeggen "doen alsof ik het snap maar dat doe ik niet" zegt meer over jezelf dan over een ander. Jammer, moet je iets mee doen.

• Like
Reacties: keesevo
Ik hoef er niks mee te doen, moet je in de vorige berichten lezen hoe jij denkt dat het normaal is om mensen aan te spreken omdat jij het niet begrijpt.

Jij hebt het er over dat de kanaal info met vertraging in beeld komt. Nu zeg je weer de epg is traag. En dan zeg je dat ik je niet begrijp.

Jij snapt niet dat de kanaal info vanaf de epg komt kennelijk. Bij trex en nog een paar aanbieders gaat daar iets niet lekker (met een instelling kun je het beter krijgen, goed zeg ik niet meteen, maar wel veel sneller) maar als jij het normaal vindt om zo als afgelopen zondag tegen de mensen die je willen helpen te reageren mag je die oplossing zelf zoeken.

Tivimate laad de epg al in zonder dat je de app opent en slaat de epg op in de cache(dus ook de kanaal info)
Daardoor kan hij soms iets sneller zijn, niet met een goede server.

Maar jij doet dit meteen af als ontkennen dat klanten problemen hebben en dat ik je niet begrijp. Dan is mijn conclusie je begrijpt er geen snars van

Wat jouw achtergrond is heeft hier geen zak mee te maken

Laatst bewerkt:
Jij hebt het er over dat de kanaal info met vertraging in beeld komt. Nu zeg je weer de epg is traag. En dan zeg je dat ik je niet begrijp.
Ik heb nergens over kanaalinfo gesproken, alleen over de traagheid van de EPG.
Daarnaast heb ik alleen gezegd dat je niet begrijpt wat ik schrijf/bedoel en dat doe je nu weer.
Maar laten we er over ophouden want dit is zinloos, er is al genoeg gezever in de wereld.

Ik heb nergens over kanaalinfo gesproken, alleen over de traagheid van de EPG.
Daarnaast heb ik alleen gezegd dat je niet begrijpt wat ik schrijf/bedoel en dat doe je nu weer.
Maar laten we er over ophouden want dit is zinloos, er is al genoeg gezever in de wereld.
Ga ik bij Premium TV door de epg bladeren dan laat hij niet direct de epg per zender zien maar toont hij ze met een vertraging. Dat heeft niets te maken met de provider maar met de software die gewoon niet soepel loopt
Je leest niet wat ik schrijf, het gaat niet over het inladen van de epg maar over het laten zien van de epg als je bladert door de diverse zenders
De problemen waar jij het over hebt komen vanuit de epg vanaf de provider, zijn meerdere die dit hebben en is gewoon een instelling waarmee je dit aardig sneller kunt krijgen.
De oorzaak waarom dit bij tivimate wel sneller werkt, iets met op de achtergrond draaien en cache (dit heb ik hier boven ook uitgelegd, maar dat wil je niet lezen)Dan geef je liever het verwijt dat ik problemen ontken

Voor de rest fijne dag nog

Mannen om ook de de positieve noot hoog te houden, ik heb gisteren de 2e pure2+ box besteld voor de TV buiten in m'n tuincave + de Bluetooth afstandsbediening voor de Xsarius in de woonkamer, ik heb nu de pure2+ draaien met een 1 jarig abbo van homebee 4kott (zeer tevreden over) + NLziet, viaplay, videoland en Netflix apps erop, werkt echt top, vind het een geweldige box en heel makkelijk in gebruik, voor de tuincave TV heb ik een 2e lijntje Homebee abbo klaarliggen, uiteraard zal ik ook op de 2e box alle apps gaan Installeren zoals hierboven benoemd,

Ook wel even goed te vermelden ik draai de pure2+ via WiFi internet, en dat werkt top.

Ga morgen m'n Ziggo tv abbo opzeggen daar ik deze niet meer nodig heb met de combi iptv en NLziet.

Al met aldus zeer tevreden over de Xsarius Pure2+

• Like
Reacties: A_rjen en Streamer
Mannen om ook de de positieve noot hoog te houden, ik heb gisteren de 2e pure2+ box besteld voor de TV buiten in m'n tuincave + de Bluetooth afstandsbediening voor de Xsarius in de woonkamer, ik heb nu de pure2+ draaien met een 1 jarig abbo van homebee 4kott (zeer tevreden over) + NLziet, viaplay, videoland en Netflix apps erop, werkt echt top, vind het een geweldige box en heel makkelijk in gebruik, voor de tuincave TV heb ik een 2e lijntje Homebee abbo klaarliggen, uiteraard zal ik ook op de 2e box alle apps gaan Installeren zoals hierboven benoemd,

Ook wel even goed te vermelden ik draai de pure2+ via WiFi internet, en dat werkt top.

Ga morgen m'n Ziggo tv abbo opzeggen daar ik deze niet meer nodig heb met de combi iptv en NLziet.

NLziet heb ik inderdaad ook genomen als backup en Canaldigital daarvoor buiten de deur gezet. De app had al lange tijd problemen door een niet uit te schakelen ondertiteling voor doven en slechthorenden. Draait hier voor de rest ook wel ok hoor en iedereen kan er mee omgaan in huis en dat is ook wel fijn :)

Ik ben aan het denken voor de Xiaomi 2 met Google tv erbij te nemen voor in de serre.
lijkt mij wel een goed kasje met 2gb werkgeheugen en 8gb opslag en dat voor rond de €65,-.

• Like
Reacties: B. web
Ik ben aan het denken voor de Xiaomi 2 met Google tv erbij te nemen voor in de serre.
lijkt mij wel een goed kasje met 2gb werkgeheugen en 8gb opslag en dat voor rond de €65,-.
Xiaomi 2? Is dat een opvolger van de Mibox?

Van Xiaomi is sinds april 2023 verkrijgbaar de nieuwe mediaspeler Xiaomi TV Box S (2e generatie). De Xiaomi TV Box S2 heeft ten opzichte van de vorige Mi Box S een snellere processor en grafische chip, betere bluetooth versie en het nieuwe besturingssysteem Google TV OS. Ook is de afstandsbediening vernieuwd.

Bekijk bijlage 8809
  • Google TV OS
  • Quad-core Cortex-A55 CPU
  • 2GB RAM + 8GB ROM
  • Bluetooth 5.2
Is inmiddels in Nederland te koop via Bol, AliExpress en andere webshops. Prijs inclusief verzendkosten vanaf zo'n €66,90.

Meer info:
Xiaomi TV Box S (2nd Gen)
Dit is de Xiaomi TV Box S2: Chromecast-concurrent met Google TV

• Like
Reacties: Streamer

Ik zie dat je de bluetooth afstandsbediening er bij genomen hebt. Goede keus vindt ik persoonlijk.
Helaas krijg je weinig info over hoe je deze afstandsbediening moet koppelen, zonder enige instelling werkt hij wel maar dat is gewoon via IR.
Dus hier even een uitleg hoe je hem moet koppelen.

Ga in het hoofdscherm links boven naar instellingen en vanuit daar 2x naar rechts met de >> toets.
Dan krijg je het tab bluetooth

Als je deze opent kun je bluetooth aanzetten (mocht hij uit staan)

En ga 2x naar beneden naar apparaat koppelen (de balk word helaas niet verlicht of donker maar het werkt wel)

Zodra je op apparaat koppelen hebt gedrukt, hou dan de OK knop en de MENU knop (3streepjes boven elkaar) op de afstandsbediening even ingedrukt tot de blauwe led gaat knipperen (duurt even een paar seconden)

En hou de afstandsbediening even een poosje op ongeveer 20 cm van de box

Daarna krijg je de volgende melding

Ga nu wederom 2x naar beneden (de balk word helaas niet verlicht of donker maar het werkt wel) en druk op OK.
Als het goed is is nu de afstandsbediening via bluetooth verbonden (veel plezier)

• Like
Reacties: briantjuh
De Xiaomi 2 google tv is de 3de box,
De eerste die wat ik ook nog gebruik is Xiaomi mi Android TV,
De tweede is de Xiaomi S Andriod TV,
En nu de derde Xiaomi 2 met Google TV en Andriod 11,
Klopt , het is de derde box . Alleen is de nieuwe de opvolger van de mi box s . Daarom heet de nieuwe ook mi box s 2nd gen .

Laatst bewerkt:
Deze box is het zelfde als de Xiaomi 2 google tv maar met meer aansluitingen en opslag.
De Mecool Google Tv Box Km7 Plus 2 gb ram en 16 gb opslag en heeft lan poort met diverse poorten. nu in de aanbieding €64,89 op alie.
Je bedoelt dat de Xiaomi tv box v2 hetzelfde is als de km7 plus?
[automerge]1684345338[/automerge]

Hier trouwens nog wat anders (toegegeven, ik ben normaal niet zo weg van formuler)
Eens kijken wat de updates allemaal hebben gedaan, ik heb hem al eerder gehad en toen was ik niet tevreden.
En ja, deze komt bij mediakoning vandaan(bestelling en verzending is super verlopen net als bij zo veel webshops). Ik koop niet alles bij vrienden/kennissen 🤣
Al heeft dit wel serieus geld gekost voor een test

Je bedoelt dat de Xiaomi tv box v2 hetzelfde is als de km7 plus?
[automerge]1684345338[/automerge]
Hier trouwens nog wat anders (toegegeven, ik ben normaal niet zo weg van formuler)
Eens kijken wat de updates allemaal hebben gedaan, ik heb hem al eerder gehad en toen was ik niet tevreden.
En ja, deze komt bij mediakoning vandaan(bestelling en verzending is super verlopen net als bij zo veel webshops). Ik koop niet alles bij vrienden/kennissen 🤣
Al heeft dit wel serieus geld gekost voor een test
Ja dat bedoelde ik xiaomi en mecool het zelfde zijn op de opslag en aansluitingen na.
De formuler Z11 pro max heb ik ook via de mediakoning. en nog 2 formuler boxen, snelle levering.

Ja dat bedoelde ik xiaomi en mecool het zelfde zijn op de opslag en aansluitingen na.
De formuler Z11 pro max heb ik ook via de mediakoning. en nog 2 formuler boxen, snelle levering.
Die boxen zijn verre van hetzelfde, komen niet eens in de buurt van elkaar hoor