Welke box heeft de voorkeur?

Hoi A_rjen,
Excuus voor m'n verlate antwoord,
Hartelijk dank voor je duidelijke uitleg,
Dit stond idd nergens zo beschreven,
Ik krijg de Bluetooth afstandsbediening echter niet goed geconnect met Bluetooth, soms werkt het en dan gaat het goed voor een paar uur en daarna is ie het signaal weer kwijt, connected via jou stappenplan, lukt overigens ook niet altijd, zodra ik de box opnieuw opstart is de afstandsbediening het Bluetooth signaal meestal kwijt, terwijl Bluetooth aan staat, daarnaast lijkt de IR extender sensor ook niet te doen, als ik deze bovenop mijn kastje plaats met de deurtjes dicht zou je zeggen dat deze IR sensor het signaal van de afstandsbediening makkelijk zou moeten kunnen opvangen, zelfs als ik de afstandsbediening er recht voor houd werkt dit niet.

Enig idee of wat te doen om de Bluetooth afstandsbediening goed aan het werken te krijgen + de extra IR sensors via 3,5mm jack plug?

Ik heb overigens nu mijn 2e Xsarius pure2+ box incl een 2e Homebee 4kott lijntje perfect draaien buiten in de tuincave, uiteraard ook hier alle apps geïnstalleerd, werkt echt geweldig!
Ten eerste super dat het (buiten een paar dingetjes) goed werkt ook in de tuincave.

Even kijken, de bluetooth afstandsbediening die je geleverd hebt gekregen lijkt die op het model als standaard geleverd bij de pure2+? (Nieuwe model)
Dan kan ik die zelf ook nog eens testen, ga er zelf vanuit dat er geen verschil tussen zit, ik gebruik het oudere model nog

En de ir extender, gebruik je die op dezelfde box als waar je bluetooth afstandsbediening ook op gebruikt?
Mogelijk dat hier iets niet goed gaat?

Mijn persoonlijke mening die ir extender is het meest probleem veroorzakende stukje plastic wat er is 🤣, al kan hij soms handig zijn.
Wat ik als eerste zou controleren is of het plugje er goed in zit. Die hoeft maar net niet goed te zitten en de afstandsbediening doet niks.
Hebben heel veel merken last van. Anders zou je om een mogelijk defect aan de extender uit te kunnen sluiten deze eens van de andere pure2+ kunnen proberen.

Ten eerste super dat het (buiten een paar dingetjes) goed werkt ook in de tuincave.

Even kijken, de bluetooth afstandsbediening die je geleverd hebt gekregen lijkt die op het model als standaard geleverd bij de pure2+? (Nieuwe model)
Dan kan ik die zelf ook nog eens testen, ga er zelf vanuit dat er geen verschil tussen zit, ik gebruik het oudere model nog

En de ir extender, gebruik je die op dezelfde box als waar je bluetooth afstandsbediening ook op gebruikt?

Mijn persoonlijke mening die ir extender is het meest probleem veroorzakende stukje plastic wat er is 🤣, al kan hij soms handig zijn.
Wat ik als eerste zou controleren is of het plugje er goed in zit. Die hoeft maar net niet goed te zitten en de afstandsbediening doet niks.
Hebben heel veel merken last van. Anders zou je om een mogelijk defect aan de extender uit te kunnen sluiten deze eens van de andere pure2+ kunnen proberen.
Goedenavond A_rjen,

Ik heb deze Bluetooth afstandsbediening (zie foto)
Ik heb de IR extender bij beide boxjes geprobeerd (ook beide IR sensoren op beide boxen getest) buiten heb ik hem eigenlijk niet nodig aangezien ik genoeg ontvangst heb met de pure2+ zonder IR extender, echter binnenshuis voor de tv van de woonkamer is het een ander verhaal, met gesloten kastdeurtjes en de IR sensor bovenop het tv kastje, werkte het niet met de gewone afstandsbediening, met de Bluetooth afstandsbediening werkte het wel met gesloten kastdeurtjes (zonder externe IR sensor)

Het zou mooi zijn als ikhet werkend zou krijgen met de Bluetooth afstandsbediening, ofja dat het blijvend werkt vooral😁

Ooh BTW, beetje off topic wellicht, ik heb geen Iptv op het moment, mijn beide Homebee 4kott lijntjes liggen eruit op het moment, hopelijk tijdelijk.

Bijlagen

• IMG_20230523_185735.jpg
    IMG_20230523_185735.jpg
    1,9 MB · Weergaven: 14

Pure word hier met alle genoegen gebruikt

@A_rjen vraagje ik heb de Nokia box 8010 alleen zie ik het volgende in mn beeld bij alleen rtl4 ( via de ziggo go app ) kan jij mij vertellen hoe ik dat weg krijg ?1000011509.jpg

De EPG in Premiumtv zit er 2 uur naast. Programma begint 2 uur eerder dan in de EPG staat. Kan ook niets anders vinden dan de tijdsinstelling die gewoon op Amsterdam staat (GMT +2) en zie geen andere mogelijkheid in Premiumtv om de EPG tijd te corrigeren. Wanneer ik Tivimate open en de EPG heb binnengehaald klopt alles wel gewoon. Iemand een idee waar ik de EPG tijd kan corrigeren bij Xsarius Premium tv? Alvast bedankt👍

Iemand ervaring met een Xsarius Dbox?

Heb al een Xsarius Q6 RS OTT en wil er nog een kastje bij?
Die viel me op vanwege het klokje wat je voor op het kastje in kunt stellen.

Is die vergelijkbaar, beter, minder?

Het is inderdaad de Q6. Ik blijf erbij, top apparaat en bloedje snel.  Maar er zit iets niet goed, mogelijk na het updaten. Ik heb de klacht duidelijk doorgegeven aan de shop en het wordt zeker wel opgelost. Maar voor nu is mijn exemplaar onbruikbaar (ik krijg nog 1 om uit te sluiten of het alleen mijn exemplaar is hoor)

Hij draait top maar aan het eind van de dag wil hij eens een hapering geven(micro stutter).
Start ik mijn exemplaar de volgende dag weer op, dan is het probleem nog veel erger.
Ik hoop dat het alleen mijn exemplaar is maar ik ga zelf uit van een fout in de software.

Ik zal hier ook zeker melden hoe mijn probleem/oplossing gaat verlopen (en na de test van het extra exemplaar of het alleen die van mij betreft).
Is het een software probleem wordt het ook opgelost en zal ik het ook melden
Heb jij dit nog ervaren op de Q6? Op mijn kastje (nog) niet namelijk

Heb jij dit nog ervaren op de Q6? Op mijn kastje (nog) niet namelijk
Ik heb de box zelf niet meer in gebruik, mijn account werkt door onvoorziene omstandigheden niet meer(heb ook geen zin om elders te kijken voor een nieuwe lijn) 😉

Net de Xiaomi 2 g google tv besteld voor erbij en gebruik onder de veranda/serre,
hoef ik mij niet meer te ergeren op die oude xsarius avant 7.1.2 wat iedere keer vast hangt.
Nice! Je gaat er vast veel plezier aan beleven, moest ff wennen aan die Google TV lay-out, maar gebruik 'm nu 'al' 2 maandjes met heel veel plezier!

Denk overigens dat dit boxje puur voor IPTV vast niet de meest perfecte is, maar heb toch de Amino box die ik kreeg bij T-Mobile vrolijk teruggestuurd. IPTV via de T-Mobile app op de Xiaomi werkte fijner dan dat onding van een Amino box. Laten we voor je hopen dat datzelfde ook geldt middels de Ziggo-app! :)

• Like
Reacties: B. web
Net de Xiaomi 2 g google tv besteld voor erbij en gebruik onder de veranda/serre,
hoef ik mij niet meer te ergeren op die oude xsarius avant 7.1.2 wat iedere keer vast hangt.
De Xsarius avant heb ik naar de fabrieksinstellingen gezet, al mijn gegevens zijn er van af.
Is nu veel sneller maar te laat heb al een nieuwe voor erbij gekocht,
Deze staat nu op marktplaats voor €25,-

Iemand ervaring met een Xsarius Dbox?

Heb al een Xsarius Q6 RS OTT en wil er nog een kastje bij?
Die viel me op vanwege het klokje wat je voor op het kastje in kunt stellen.

Is die vergelijkbaar, beter, minder?

DBOX is een stuk sneller dan de Q6 RS (laad ook heel snel in). Q6 RS is voorzien van SDram en de DBOX van DDR4 ram.

De Xsarius avant heb ik naar de fabrieksinstellingen gezet, al mijn gegevens zijn er van af.

Als die iedere keer vast hangt dan betekent dat:
1. je provider heeft problemen
2. het pakket wat je inlaad is te groot voor het geheugen > pakket kleiner laten aanleveren door je provider
3. haperende internetverbinding
4. defecte box

Optie 1 t/m 3 kun je zelf uitsluiten, als dat het niet is dan is het dus optie 4 en koopt een ander dus een defect apparaat....

Xsarius Avant is al verkocht.

• Like
Reacties: A_rjen