YouTube

Hallo Shaman, de instellingen voor afstandsbediening zijn gelijk aan het voorbeeld!
Post automatically merged:

Dominique DB, ik gebruik x-plore ook op mijn Android toestel. Ik ga nog even kijken of de firewall in Ubuntu 18.04 misschien problemen geeft.
 
Hallo Shaman, de instellingen voor afstandsbediening zijn gelijk aan het voorbeeld!
Post automatically merged:

Dominique DB, ik gebruik x-plore ook op mijn Android toestel. Ik ga nog even kijken of de firewall in Ubuntu 18.04 misschien problemen geeft.
Ik gebruik ook Ubuntu en kore werkt prima, ik geef wel altijd zelfs het ip adres enzovoort in wanneer ik een toestel toevoeg, want als ik laat zoeken wordt er vaak niks gevonden
 
Beste Dominique DB en Shaman, heb de firewall uitgeschakeld en nu kon ik de credentials wel invoeren!!! Krijg alleen nog de melding dat er een foutje is met een IP adres dat ik ook uitgeprobeerd had. Ik zoek nog even verder. Voor de goede orde: Kodi werkt prima op de PC met Ubuntu 18.04, het ging alleen om de koppeling met YouTube. Kan ik de firewall weer inschakelen als alles goed werkt? Bedankt voor alle moeite tot nu toe!! HHarry18
 
27 october 2029 edit, nieuwe github pagina met uitleg over hoe je de api sleutel kan aanmaken en invoeren in kodi:




YouTube addon werkt momenteel niet door een api sleutel probleem ( ), een voorlopige oplossing is:

Ga bij de YouTube addon naar instellingen/api en schakel de 'persoonlijke api sleutels inschakelen' uit.
Kies bij 'gebruik vooraf ingestelde api sleutel set' 5.
Klik op OK, en normaal gezien doet YouTube het nu terug


!!! Edit: dit werkt niet meer goed, te veel mensen maken hier gebruik van, en er is een quota die dus snel overschreden is. Maak gewoon een eigen api sleutel !!!


You must be registered for see images
Deze velden zijn bij mij niet beschikbaar, Bij mij zijn de eerste drie regels: API Sleutel, API ID en API Geheim. Dan volgt de regel Ontwikkelaarsleutels toestaan
 
soms zijn opties niet zichtbaar als je een andere dan 'expert' mode hebt ingesteld. Waar die optie zit weet ik niet aangezien ik een andere skin heb dan bovenstaande.
 
Dank je wel Rialtho, was even zoeken maar toen kwam ik er achter dat het woordje 'Standaard' links onderaan in het instellingen menu door aan te klikken veranderd kan worden in Expert! Geniaal. Youtube doet het nog steeds niet. Nu kan ik die Api procedure gaan uitvoeren maar bij mij staat Kodi op Chromecast op mijn TV dus zit ik hier met een afstandsbediening code in te voeren en dat houd ook niet over. Kijk ik Youtube wel rechtstreeks via de Chromecast.
 
Dank je wel Rialtho, was even zoeken maar toen kwam ik er achter dat het woordje 'Standaard' links onderaan in het instellingen menu door aan te klikken veranderd kan worden in Expert! Geniaal. Youtube doet het nog steeds niet. Nu kan ik die Api procedure gaan uitvoeren maar bij mij staat Kodi op Chromecast op mijn TV dus zit ik hier met een afstandsbediening code in te voeren en dat houd ook niet over. Kijk ik Youtube wel rechtstreeks via de Chromecast.
bij het handmatig invoeren, wat met een chromecast onvermijdelijk is, moet je de codes die je hebt gegenereerd in groot font uitprinten. Kies daarbij een font waarbij je goed het verschil ziet tussen de hoofdletter O en het cijfer 0, ook de hoofdletter I (i) en het cijfer 1 en ook nog kleine letter l (ell) en cijfer 1. Anders maak je ongetwijfeld een fout bij het invoeren en kun je helemaal opnieuw beginnen. Alternatief, kijken via de chromecast zelf is dat je dan wel reclames ziet bij YT. Daarom gebruik ik een PI 3b+ en OSMC
 
Dank je wel Rialtho, was even zoeken maar toen kwam ik er achter dat het woordje 'Standaard' links onderaan in het instellingen menu door aan te klikken veranderd kan worden in Expert! Geniaal. Youtube doet het nog steeds niet. Nu kan ik die Api procedure gaan uitvoeren maar bij mij staat Kodi op Chromecast op mijn TV dus zit ik hier met een afstandsbediening code in te voeren en dat houd ook niet over. Kijk ik Youtube wel rechtstreeks via de Chromecast.
Handmatig invoeren hoeft echt niet, er zijn meerdere mogelijkheden die eerder in dit topic al beschreven zijn
Ik doe het via mijn telefoon met de kore app, gewoon kopiëren en plakken.

Maar het kan ook via een browser op je pc.

Toggle eerst bij de api instellingen in de kodi yt addon, enable api configuration page (in het Nederlands: api instellingen pagina inschakelen) aan
Ga naar:
http://<IP of Kodi device>:<port>/api

ip of kodi device en port moet je zelf invullen, ip zal iets van 192.168.1.xxx zijn, en port zou standaard 50152 zijn


Als je kodi hierna herstart zou het wel moeten werken
 
Hoi allemaal, zijn er meer mensen die sinds een aantal weken last hebben van buffer problemen bij de Youtube addon? Ik kan bijna geen enkele video maar afspelen zonder gestotter en constant gebuffer terwijl ik op hetzelfde systeem via de youtube website prima video's kan afspelen.

Iemand dezelfde ervaring en wellicht een oplossing?
 
Er is al wel een nieuwe zip beschikbaar op github ; wellicht dat het helpt .
 
Had het ook gezien, maar wacht wel even op de fix, ik vind het nogal een gedoe om telkens opnieuw aan te moeten melden bij youtube
 
Misschien een rare vraag, maar waarom gebruiken jullie YouTube in Kodi?
Ik gebruik SmartYouTubeNext in Android.
 
Ik heb een Nvidia Shield dus dat hoeft niet, mss v.w de mogelijkheid dat er geen onderbrekingen zijn door reclame? dan zou het een goede vervanger zijn