YouTube

Haha....tijdens het "spelen" met Kodi (ik had toch niks anders te doen ?) zag ik de melding dat er een update voor Youtube was.
Ik dacht dat het een update was om de bugs (zoals de API gegevens) op te lossen ? echter het tegendeel is waar ?
Nu krijg ik zelfs de melding dat ik API gegevens moet invoeren ?
Dan wordt het toch tijd om de gevraagde gegevens aan te maken. heb dit recent gedaan en sindsdien draait de YouTube weer als een tierelier.
 
Dan wordt het toch tijd om de gevraagde gegevens aan te maken. heb dit recent gedaan en sindsdien draait de YouTube weer als een tierelier.
Vanmorgen effe in elkaar geflanst. Heeft wel wat meer tijd gekost met het nodige uitzoek werk. De pagina's van mijn Google account kwamen niet overeen met die van Github. Uiteindelijk toch wat nummers geproduceerd en gekopieerd. Et Voila...het werkt ?
 
goedemiddag,

Ik zat met het zelfde probleem met youtube op kodi.
Ik heb op mijn TV, met kodi 17.6, de api sleutels aangemaakt en ingevoerd met behulp van github en youtube draait weer als vanouds.
Je moet wel ingelogd zijn met je google account.

Op de laptop van mijn moeder heb ik kodi 18.6 Leia geinstalleerd.
Youtube heb ik maar gelaten zoals het is, zonder api sleutels, omdat je op internet ook youtube kan gebruiken zonder api sleutels.

Bijkomend voordeel van kodi 18.6 is dat de addon widevine automatisch wordt geinstalleerd als je de addon npo start wil gebruiken voor uitzending gemist.
Je kan met kodi 18.6 dus weer npo uitzendingen terugkijken wat op 17.6 niet kan.

groeten,

Miguel
 
Goed bezig. Kun je voorlopig weer effe vooruit.

Ik snap sowieso niet wie op het geniale idee is gekomen om mensen API nummers te laten gebruiken als je via Kodi Youtube wilt kijken.
Via de computer / iPad en telefoon kan je immers ook gewoon naar Youtube kijken.
Ach....ik heb in ieder geval de ochtend eens nuttig benut ?
 
Soms zijn dingen niet te begrijpen, maar moet je ze gewoon maar aanvaarden. En als het uiteindelijk weer werkt heeft een ochtendje thuis quarantaine toch weer iets positiefs opgeleverd. ?
 
Misschien dat ik iets verkeerds doe/gedaan maar ik heb youtube trailers op Kodi niet aan het lopen gekregen ondanks een Api die ik aangemaakt, ik vond dit trouwens best lastig voor een android apparaat.

Vreemde is als je een stream naar de bibliotheek plaatst er helemaal geen api nodig is, dus doet een opgevraagde trailer het gewoon.

Ondanks aangemaakte sleutel werkte het bij mij niet met Exodus, IT.

En nu na een grote schoonmaak, herinstal van mijn Shield werken de youtube trailers gewoon onder Venom, dus ook zonder alle gedoe
 
Misschien dat ik iets verkeerds doe/gedaan maar ik heb youtube trailers op Kodi niet aan het lopen gekregen ondanks een Api die ik aangemaakt, ik vond dit trouwens best lastig voor een android apparaat.

Vreemde is als je een stream naar de bibliotheek plaatst er helemaal geen api nodig is, dus doet een opgevraagde trailer het gewoon.

Ondanks aangemaakte sleutel werkte het bij mij niet met Exodus, IT.

En nu na een grote schoonmaak, herinstal van mijn Shield werken de youtube trailers gewoon onder Venom, dus ook zonder alle gedoe
Heb je wel getest of de YouTube addon wel werkte na het ingeven van de api gegevens? Dat is de manier om te testen of je api gegevens juist ingegeven zijn.
Ik lees online dat het kan zijn dat sommige addons niet via de YouTube addon zoeken maar via eigen interne api, die doen het nu niet meer.
 
Soms zijn dingen niet te begrijpen, maar moet je ze gewoon maar aanvaarden. En als het uiteindelijk weer werkt heeft een ochtendje thuis quarantaine toch weer iets positiefs opgeleverd. ?

Nu alleen nog addon om RTL Z live op TV te zien....dan ben ik helemaal happy maar dat zal wel wishful thinking zijn ?
 
Hallo,

Sinds gisteravond kan ik niet meer op onderwerp zoeken bij "zoeken" in de Youtube add-on .
Hij geeft aan dat de API sleutel onjuist is. 11 april heb ik de API sleutels aangemaakt en daarna geen problemen gehad met de zoekfunctie.
De overige functies van de youtube-addon doen het wel gewoon.
Weet iemand wat er aan de hand is.

Bij voorbaat dank,
Miguel
 
Hallo,

Sinds gisteravond kan ik niet meer op onderwerp zoeken bij "zoeken" in de Youtube add-on .
Hij geeft aan dat de API sleutel onjuist is. 11 april heb ik de API sleutels aangemaakt en daarna geen problemen gehad met de zoekfunctie.
De overige functies van de youtube-addon doen het wel gewoon.
Weet iemand wat er aan de hand is.

Bij voorbaat dank,
Miguel
Ik heb net even getest en bij mij doet de zoek functie het wel. Misschien even je api info opnieuw ingeven, of de addon verwijderen en opnieuw installeren
 
Ik heb net even getest en bij mij doet de zoek functie het wel. Misschien even je api info opnieuw ingeven, of de addon verwijderen en opnieuw installeren

Dank u wel voor de reactie.
Ik heb bij instellingen en "API" de sleutels opnieuw ingevoerd en de 2 vierkantjes daaronder opengelaten en nu doet hij het weer
 
Goedenavond,
Gisteravond kon ik de youtube addon niet meer gebruiken omdat de API sleutels niet meer werkten.
Ik heb vandaag nieuwe API sleutels aangemaakt en dat is gelukt. Ik kan nu wel videos afspelen, maar ik kan niet inloggen.
Ik krijg een "exception error 401 invalid client" melding bij de tweede stap om in te loggen.
Weet iemand wat ik er aan kan doen?
 
Je kunt ook een gmail account nemen en gewoon inloggen met dat account. Geen problemen meer met API codes aanvragen en inbrengen. ?
 
Je kunt ook een gmail account nemen en gewoon inloggen met dat account. Geen problemen meer met API codes aanvragen en inbrengen. ?

Hey KodiKid...hoe doe je dat ? Ik heb een Gmail account...maar zit ook te kloten met de API sleutels...Ik had er 3 en het spul werkte prima...Nu ineens niks meer. Ik ga nu op YouTube via mn telefoon en stuur het dan naar Kodi. Niet echt handig maar tot nu toe de enige oplossing...
YouTube eraf gooien lukt trouwens ook niet...
 
Update...inmiddels heb ik het weer draaiende .... maar alleen met de 3 API keys...Heb geen idee waar ik mijn GMail gegevens zou kunnen invullen om de boel op die manier op te starten...
 
Zie net een mail voorbij komen van Gmail, aankondiging van veranderingen in de Api services. Vrees dat dit geen goed nieuws is voor de YouTube addon in Kodi.

We would like to inform you of changes to the YouTube API Services that will take effect September 9, 2020.​
We will be deprecating the following features on the YouTube API Services:​
  • GuideCategories list method.
  • V3ChannelService.List categoryId filter.
  • V3ChannelService.List mySubscribers filter.
  • V3ChannelService.List ManagedByMe filter’s prevPageToken (nextPageToken will still be available).
  • V3ChannelService.List statistics part’s commentCount field.
  • V3ChannelService BrandingSetting part’s imageSettings and hints fields.
  • PlaylistItemService.Insert for WatchLater type playlists.
 
Goedemorgen,

Ik kan niet inloggen op de YT addon op kodi 18.8 Leia.
Ik kom nu wel verder dan een paar maanden geleden.
Ik kan nu twee keer inloggen, maar bij de tweede inlog krijg ik de melding dat de app niet geverifieerd is, zie afbeelding onderaan.
Wat doe ik verkeerd?
Ik heb de API sleutels allemaal goed ingevuld.


You must be registered for see images attach
 
Laatst bewerkt:
Goedenavond,

weet niemand een antwoord hierop, of heeft iemand ditzelfde probleem?