[CLOSED] Mijn IPTV m3u editor tool

Status
Niet open voor verdere reacties.

Reidinga

VIP
28 mei 2017
1.096
1.180
216
38
Ik ben momenteel bezig aan mijn "eigen" m3u editor tool. Niet als concurrent bedoeld tegenover Plenkske, dat zeker niet!! Maar omdat ik een aantal kanalen uit de m3u wil halen die ik niet gebruik, en tevens omdat ik de volgorde iets wil wijzigen, en wil checken op niet werkende kanalen.

Zodra ik iets toonbaars heb zal ik hier een screentje plaatsen, en zodra de 1e beta klaar is voor testen zal ik deze hier posten. Mochten jullie opmerkingen, aanmerkingen, vragen hebben.. Graag =) en zoals al eerder gezegd, ik ga geen kopie/concurrent maken voor de tool van Plenkske, ik maak enkel een tooltje voor herindelen, testen op werking van kanalen, evt hernoemen van kanalen en exporteren naar andere formaten.

[Edit:]
Hierbij een 1e screentje. Ik ga de opzet zo simpel mogelijk houden, de basis werkt .. nu de rest nog ;) deze gaat van het weekend wel klaar zijn denk ik..
You must be registered for see images

You must be registered for see images

Zal meer screenshots plaatsen als werk vordert..
 
Laatst bewerkt:
Ziet er leuk uit en concurrentie houdt de gemoederen wakker.
Wij hebben hier meerdere iptv aanbieders en dat geldt ook voor de builds en straks dus ook voor de m3u editor tool.
 
  • Like
Reacties: Plenkske
Ja de tool van Plenkske is denk ik ook zeer specifiek voor Rapid, en mijn tooltje wil ik ook andere opties in zetten. Zoals mogelijkheid voor automatisch groeperen, aan de hand van vooraf opgegeven kanalen zodat deze bij update al direct terug in dezelfde groep komen, en ook checken op werkende kanalen wat handig kan zijn voor mensen die vooral free-iptv kanalen gebruiken.
 
Je zou Plenkske te kort doen voor zijn inspanningen bij :)
 
Dat is zeker de bedoeling niet, daarom zeg ik .. ik wil zeker geen concurrentie vormen, maar er zijn een aantal dingen die ik anders zou doen of gemakkelijker zou vinden. En daarbuiten; ik maak dagelijks zulke programma's en grotere ook.., ik maak het vooral voor mijzelf maar als andere er iets aan hebben is dat des te beter en leuker :D
 
Dat is zeker de bedoeling niet, daarom zeg ik .. ik wil zeker geen concurrentie vormen, maar er zijn een aantal dingen die ik anders zou doen of gemakkelijker zou vinden. En daarbuiten; ik maak dagelijks zulke programma's en grotere ook.., ik maak het vooral voor mijzelf maar als andere er iets aan hebben is dat des te beter en leuker :D

Zou top zijn
 
Een mogelijke feature request, kan je ook gebruikersnaam en wachtwoord in je editor kwijt. TVheadend creeerd een m3u zonder inloggevens maar om die in bv perfect player of vlc te gebruiken zijn er inloggegevens nodig .. dus naam:wachtwoord@server:9981/channelid/12345
 
Als je een voorbeeld m3u kan geven, dan zal ik dat er in zetten.. als iemand ook een voorbeeld kan geven van een m3u met epg gegevens er in zal ik hem aanpassen dat je de epg kan samenvoegen.
 
Ja de tool van Plenkske is denk ik ook zeer specifiek voor Rapid, en mijn tooltje wil ik ook andere opties in zetten. Zoals mogelijkheid voor automatisch groeperen, aan de hand van vooraf opgegeven kanalen zodat deze bij update al direct terug in dezelfde groep komen, en ook checken op werkende kanalen wat handig kan zijn voor mensen die vooral free-iptv kanalen gebruiken.
Mijn tool is allang niet meer gericht op Rapid. Jij baseert dit op ervaringen met de trial die al sinds versie 1 niet meer een update heeft gekregen.
In versie 2.1 krijgt HIPTV zelfs een eigen tabblad.

Voor de rest no hard feelings, onze tools zullen altijd verschillend blijven. Succes met het maken van je tool.

Als je een voorbeeld m3u kan geven, dan zal ik dat er in zetten.. als iemand ook een voorbeeld kan geven van een m3u met epg gegevens er in zal ik hem aanpassen dat je de epg kan samenvoegen.
Uit deze droom kan ik je vast helpen :p Een m3u heeft zelf nooit EPG gegevens. Dit is een wisselwerking tussen je playlist en de EPG bron (een xml file).
 
  • Like
Reacties: Eric Hebs
Oei.. My Bad.. Ik heb nog niet echt veel ervaring met IPTV M3U files.. Ik ken de M3U Files vooral van playlists voor muziek etc, er is ook weinig te vinden over het fileformat.. Er staat nergens (voor zover ik weet) echt een standaard voor waar een M3U aan moet voldoen..

Update:
Ondertussen wat aan het voortdoen.. Nog een screentje:
You must be registered for see images

je kan een M3U openen via een lokaal bestand of via een URL. Mogelijkheid voor automatisch downloaden bij opstart komt er aan, tevens ook kanaal herkenning voor filteren van SD/HD kanalen met mogelijkheid voor verwijderen van SD kanalen. Ook herstel voor gegevens van kanalen, dus uit een lijst met kanaal afbeeldingen de lijst updaten (meer logos) en aanpassen van ID voor EPG.

Indien er nog wensen zijn, of opmerkingen zijn die welkom :cool::)
[Update]:
- Zoek functie, kanalen vinden gebasseerd op filters.
- Exporteren naar *.csv
- Exporteren naar Excel
- Uploaden van M3U via FTP
- Uploaden van M3U via HTTP POST
- Autonummering van kanalen
- Volledige ondersteuning voor M3U van HIPTV
- Snelle editor voor kanalen, deze schuift rechts in beeld voor snel bewerken van kanaal gegevens. (zie screen hier onder)

[ToDo's]:
- Scraper voor IPTV kanalen van bekende websites/google
- Auto filter voor scraper, dus enkel vooraf opgegeven kanalen uit de scraper halen en in een M3U plaatsen (mogelijkheid om uit meerdere scrapes samen te voegen) om een "eigen" m3u te krijgen met gratis iptv kanalen
- Kanaal checker - Check of kanalen nog actief zijn
- Kwaliteit checker - Voor filteren van kanalen op kwaliteit (SD / HD 720 / HD 1080)
- Plug-in systeem
- Vertalingen - mogelijkheid voor instellen van taal (NL/ENG)

Screentje:
You must be registered for see images


Indien er geïnteresseerden zijn die willen beta testen (deze zal een deze dagen klaar zijn), graag een berichtje. Indien je kunt bijdragen in de vorm van vertaling, ook zeer welkom! Ik zal zelf de standaard NL/ENG tekstbestanden maken, maar wil ook wel ondersteuning voor Duits, Frans, evt andere talen.
Nog paar aanpassingen gemaakt, makkelijker en sneller zoeken:
You must be registered for see images

Zoeken op volledige match, of zoeken op gedeeltelijke match. Zoeken in elke kolom, en hij zoekt vanaf de selectie. Dus als je opnieuw zoekt vind hij de volgende match.. Zo kan je sneller je favoriete kanalen vinden.

ToDo's:
- Logos worden nu getoond als ze lokaal opgeslagen zijn, dit moet nog aangepast worden dat deze ook weergeven bij een logo url (automatisch downloaden naar temp/laden in geheugen).
- Toevoegen en verwijderen van kanalen, eventueel aparte favorieten lijst (radio kanalen / live streams)..
- Groepen aanpassen

Nieuwe update:
- Kanalen nummeren (van 1e in lijst tot laatste)
- Sorteren (Kolom klik)
- Filteren van groepen - groepen verwijderen (inclusief kanalen)
- Wijzigen van namen van groepen
- Slim filteren, behoud/verwijder alle kanalen die voldoen aan opgegeven filter

De eerste BETA versie is onderweg. Vorderingen gaan snel, nog wel wat werk onder de motorkap wbt opslaan gegevens en dergelijke, maar grotendeels al heel werkbaar:
You must be registered for see images

You must be registered for see images


Door slim filteren kunt u heel snel kanalen/groepen houden of verwijderen. Heeft u meerdere clients die andere playlists nodig hebben (denk aan slaapkamer/kinderen) dan kunt u heel snel groepen en kanalen houden/verwijderen in slechts seconden! .. Nu nog alle register instellingen maken, localisatie (taal), en wat kleine bugs.. en de eerste beta is klaar voor test.

Kleine update:
You must be registered for see images

Je kan nu ook radio kanalen invoegen in je M3U. (nog wel zonder logo), je hebt keuze uit 82 zenders (publieke omroep / commercieel). Nu heb ik (nog) enkel Nederlandse kanalen, maar ik ga er ook andere landen aan toevoegen.
De eerste beta versie is klaar voor testen. Voor de geïnteresseerden: /
Graag bugs melden (in dit topic). Het is nog beta versie, dus fouten of meldingen kunnen voorkomen! Werkt getest met HIPTV m3u files. Er is nog veel werk aan, maar dit is van een 3tal dagen buiten de werkuren .. Eind van de week/weekend verwacht ik dat de volledige versie 0.1.1 klaar zal zijn, maar hij is al te testen :)

veel plezier, en opmerkingen zijn welkom!!
 
Dankjewel, commentaren zijn zeer welkom. Er komen nog meer opties in, dat is work in progress (tijdrovend). Maar tegen eind van de week zal de final versie klaar zijn, ook voor aanvragen van functies graag hier posten:
- Wat wil je ?
- Voorbeeld (evt voorbeeld m3u bestandje)
- Goede uitleg van wat je wilt.

Fouten/Bugs:
- Welke foutmelding (evt met foutcode)
- Windows versie
- Hoe vaak komt fout voor
- Context waarin fout voorkomt, speciale omstandigheden ..
 
1) Windows defender verwijderde het programma direct na het downloaden. Heb het uitgeschakelt en kon het toen wel instaleren.
2) Dubbelklikken op een regel moet direct de optie bewerken inschakelen.
3) Selecteren van meerdere regels toestaan zodat je meerdere zenders ineens omhoog/omlaag kan verplaatsen of verwijderen
4) Copy Paste toestaan zodat je bijvoorbeeld een logonaam die bij een SD zender staat kan kopieren naar een HD zender teneinde de SD zender te verwijderen.
 
Dankjewel,

Je kan het kanaal bewerken, daarmee kan je de logo regel kopiëren naar een HD kanaal.
En ik zal kijken om wat je vraagt aan te passen, dit zal tegen het weekend klaar zijn samen met andere functies. Zoals gezegd is het een eerste beta versie, nog niet alles werkt perfect, en het is gemaakt in 3 dagen.. dus zit nog veel werk in ;)
 
Inderdaad, heb dit ook zo gedaan. Zou alleen praktischer zijn als je de bewerkfunctie kan inschakelen door te dubbelklikken op de bewuste regel.
Begrijp natuurlijk ook dat dit een beta versie is en alle aanpassingen tijd kosten, geen probleem!
 
Begrijp ik en zal ik aanpassen, is inderdaad een goed idee ;) zal zorgen dat dit er bij de uiteindelijke versie 0.1 in zit! ;)
 
Helaas krijg ik hem niet werkend op Windows 10 (Home & Pro) 64 Bits versie , hij wil niet opstarten doet helemaal niks :( of vergeet ik iets te installeren NET ofzo van Microsoft.
 
Ziet er strak uit!

Als ik het goed heb kan ik hiermee de link van HIPTV erin stoppen en dan de logo's die ontbreken toevoegen?
Zo ja, Kodi ziet vervolgens de nieuwe logo's?


Alvast bedankt!
 
Grappig idee van die scraper.. Ben ik ook redelijk ver mee gekomen voor ik van betaal iptv gebruik ging maken.
 
Ziet er strak uit!

Als ik het goed heb kan ik hiermee de link van HIPTV erin stoppen en dan de logo's die ontbreken toevoegen?
Zo ja, Kodi ziet vervolgens de nieuwe logo's?


Alvast bedankt!
Dat klopt helemaal! Als je de url van missende logos invoert, je kan elk kanaal bewerken en dus ook het logo
Helaas krijg ik hem niet werkend op Windows 10 (Home & Pro) 64 Bits versie , hij wil niet opstarten doet helemaal niks :( of vergeet ik iets te installeren NET ofzo van Microsoft.
Heb je Windows defender al eens afgezet? Ik heb het getest op 2 Windows 10 ultimate systemen, zonder problemen.. ik moet er nog een installatieprogramma voor maken, misschien dat het hierom moeilijk doet (software van onbekende uitgever).
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.