1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Lees meer.

Libreelec voor Android / Armlogic boxen

Discussie in 'Tutorials' gestart door marcel1988, 12 mrt 2017.

1. freekdl

freekdl Donateur

2. dave54

dave54 Forumlid

dit heb ik er nu opstaan met sd kaart van 8 gig met uw laatste link trees maar blijft het zelfde

Bijgevoegde bestanden:

• MXQ.jpg
      MXQ.jpg
      Bestandsgrootte:
      135,8 KB
      Weergaven:
      1
  3. freekdl

freekdl Donateur

Je hebt de device tree de verkeerde naam gegeven, het moet dtb.img zijn en niet dbt.img. Verder ziet alles er op het eerste zicht ok uit.

4. dave54

dave54 Forumlid

heb het anders gezet nu en zoals je kan zien help het ook niet

5. freekdl

freekdl Donateur

Ik zie bovenaan in het rood dat je een Rockchip CPU hebt en geen AMLogic S905, alle pogingen zijn dus tevergeefs geweest, aangezien je probeerde met een image voor een andere CPU. Om nog meer slecht nieuws te brengen vrees ik dat er geen LibreELEC image bestaat voor Rockchip CPU's, iemand anders weet het misschien zeker.

Als je deze middag wat verder wil experimenteren kan je eventueel in Android FTMC of SPMC installeren ipv de standaard Kodi, volgens @davevanduffelen draait het bijna even goed dan LibreELEC..

Laatst bewerkt: 5 jun 2017
    Plenkske vindt dit leuk.
  6. dave54

dave54 Forumlid

aaaa ik het al zo'n vermoede dat ik niet de juiste chip had op die box had niet gezien dat je via die reboot menu kon zien mijn excuses hier voor dus ben weer gekloot met deze box veel te snel beslist weer dacht de prijs viel mee om eens te leren die dingen erop te zetten :shouting:

7. freekdl

freekdl Donateur

Geen probleem hoor. Jammer dat het een Rockchip CPU is, er zijn genoeg boxen van 30 euro die LibreELEC wel draaien. Maar zoals eerder gezegd, probeer eens SPMC of FTMC in Android, dat moet wel lukken met jouw CPU en je kan dezelfde add-ons installeren, hij is zeker niet voor de vuilbak hoor :)

dave54 vindt dit leuk.
  8. dave54

dave54 Forumlid

@freekdl bedankt voor je hulp zoals je kan zien ben ik geen expert in die dingen erop zetten eer ik door heb dat geen goede chip had , en nu proberen met die SPMC of FTMC zal wel geen succes worden bij mij :lach:

freekdl vindt dit leuk.
  9. freekdl

freekdl Donateur

Dat is een pak makkelijker dan wat je nu geprobeerd hebt hoor, het is maar een apk te installeren in android en klaar. Je mag me altijd een PM sturen of een nieuw topic maken als het niet lukt.

dave54 vindt dit leuk.
  10. marcel1988

marcel1988 Expert

11. freekdl

freekdl Donateur

De screenshot is intussen verwijderd, maar het bootscreen liet zien dat hij een Rockchip RK322X CPU heeft.

12. marcel1988

marcel1988 Expert

Vandaar, dan kan het inderdaad niet. daar zijn geen libreelec forks voor.

Plenkske vindt dit leuk.