Libreelec voor Android / Armlogic boxen

deze link heb gekozen en dan de img gebruikt

Dat is alvast de juiste image voor jouw processor, dus daar zit de fout niet. Je kan device tree nog eens proberen (wel nog renamen), maar als het dan niet lukt weet ik het ook niet meer..
 
dit heb ik er nu opstaan met sd kaart van 8 gig met uw laatste link trees maar blijft het zelfde
 

Bijlagen

  • MXQ.jpg
    MXQ.jpg
    135,8 KB · Weergaven: 14
Je hebt de device tree de verkeerde naam gegeven, het moet dtb.img zijn en niet dbt.img. Verder ziet alles er op het eerste zicht ok uit.
 
Ik zie bovenaan in het rood dat je een Rockchip CPU hebt en geen AMLogic S905, alle pogingen zijn dus tevergeefs geweest, aangezien je probeerde met een image voor een andere CPU. Om nog meer slecht nieuws te brengen vrees ik dat er geen LibreELEC image bestaat voor Rockchip CPU's, iemand anders weet het misschien zeker.

Als je deze middag wat verder wil experimenteren kan je eventueel in Android FTMC of SPMC installeren ipv de standaard Kodi, volgens @davevanduffelen draait het bijna even goed dan LibreELEC..
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Reacties: Plenkske
aaaa ik het al zo'n vermoede dat ik niet de juiste chip had op die box had niet gezien dat je via die reboot menu kon zien mijn excuses hier voor dus ben weer gekloot met deze box veel te snel beslist weer dacht de prijs viel mee om eens te leren die dingen erop te zetten :shouting:
 
aaaa ik het al zo'n vermoede dat ik niet de juiste chip had op die box had niet gezien dat je via die reboot menu kon zien mijn excuses hier voor dus ben weer gekloot met deze box veel te snel beslist weer dacht de prijs viel mee om eens te leren die dingen erop te zetten :shouting:

Geen probleem hoor. Jammer dat het een Rockchip CPU is, er zijn genoeg boxen van 30 euro die LibreELEC wel draaien. Maar zoals eerder gezegd, probeer eens SPMC of FTMC in Android, dat moet wel lukken met jouw CPU en je kan dezelfde add-ons installeren, hij is zeker niet voor de vuilbak hoor :)
 
  • Like
Reacties: dave54
@freekdl bedankt voor je hulp zoals je kan zien ben ik geen expert in die dingen erop zetten eer ik door heb dat geen goede chip had , en nu proberen met die SPMC of FTMC zal wel geen succes worden bij mij :lach:
 
  • Like
Reacties: freekdl
@freekdl bedankt voor je hulp zoals je kan zien ben ik geen expert in die dingen erop zetten eer ik door heb dat geen goede chip had , en nu proberen met die SPMC of FTMC zal wel geen succes worden bij mij :lach:

Dat is een pak makkelijker dan wat je nu geprobeerd hebt hoor, het is maar een apk te installeren in android en klaar. Je mag me altijd een PM sturen of een nieuw topic maken als het niet lukt.
 
  • Like
Reacties: dave54
Voor jouw kastje heb je de volgende image nodig:


Voor Device Tree file heb je de volgende nodig welke je naar: dtb.img moet renamen:


en als je dan mijn tutorial volgt. moet het helemaal gaan lukken. ik heb vaker de MXQ PRO 4k gedaan voor kennissen.
 
Voor jouw kastje heb je de volgende image nodig:


Voor Device Tree file heb je de volgende nodig welke je naar: dtb.img moet renamen:


en als je dan mijn tutorial volgt. moet het helemaal gaan lukken. ik heb vaker de MXQ PRO 4k gedaan voor kennissen.

De screenshot is intussen verwijderd, maar het bootscreen liet zien dat hij een Rockchip RK322X CPU heeft.
 
De screenshot is intussen verwijderd, maar het bootscreen liet zien dat hij een Rockchip RK322X CPU heeft.
1 van de ergste CPU's die er zijn... Rockchip's haha.
Daar zijn inderdaad geen LibreELEC en OpenELEC forks voor. (En die komen er ook niet)
 
  • Like
Reacties: dave54
hoi ik heb libreelec draaien op mijn nexbox a95x, met een mini sdkaart van de action.
Hij draaid soepel en goed ! op LibreELEC-S905.arm-8.2-devel-20170728215214-r26002-g9ddfaa1.img

Thnx voor de uitleg
Grt Wildcard
 
Goedemiddag.

Ik ben in het bezit van een OTT TV Box met als opschrift X98 Pro.
Dit is een box met Ram 3G en Rom 32 G. Deze box heeft een S912 chipset.
Aangezien deze box op de een of andere manier steeds vastloopt onder Android wilde ik er graag LibreElec op gebruiken door middel van een sd kaart.
Ik heb de volgende stappen ondernomen.

Folder 8.2
Folder 8.1.3
Het bestand gedownload.
Vervolgens 1 stap terug naar de Device trees en daar de folder het bestand gedownload.
Image met de Libre Elec tool op de sd kaart gebrand en tevens het bestand hernoemd naar dtb.IMG.
Dit bestand naar de SD kaart gekopieerd.
SD kaart in het apparaat en de voeding eraf. Met een tandenstoker in de AV poort de reste knop ingehouden en dan de voeding erop.
Helaas wil hij maar niet booten van SD. Wat doe ik fout?
Het mooiste zou zijn om alles van Android eraf te gooien en dan meteen te booten van het interne geheugen.
Tips zijn meer dan welkom.
Alvast bedankt voor het meedenken?
 
Image met de Libre Elec tool op de sd kaart gebrand en tevens het bestand hernoemd naar dtb.IMG.
Alvast bedankt voor het meedenken?
is het echt dtb.img of stiekem dtb.img.dtb? dat de extensie *.dtb verborgen staat?

Probeer het anders even met een wat oudere image:

had laatst ook proberen met een instalatie van de 8.2 versie. waardoor ik een stap terug gegaan ben en daarna een update gedaan heb naar 8.2.
 
Probeer eens om alleen op de sd kaart te zetten.
 
Probeer eens om alleen op de sd kaart te zetten.
Image gedownload en met win32diskimager op het kaartje gezet. kaartje in de box tandenstoker in de AV poort en aangezet.
Na 20 seconden krijg ik alleene een Super Celeron Custom Rom scherm te zien en dan loopt hij vast .
Hierbij de Specs van de box...


X98 pro
CPU Amlogic S912 Octa-Core ARM Cortex-A53 64-bit @2GHz
GPU Mali-T820MP3 GPU @ 750MHz
Memory DDR3 3GB
Flash eMMC 16GB
WiFi 2.4G/5.8G/ 802.11 b/g/n/ac
Bluetooth BT4.0
Moudle Aluminium: Black Color
I/O 1 x HD 4K x 2K UHD Output, HD 2.0a
1 x AV OUT Composite video and audio output
2 x USB 1 x USB Host Port, 1 x USB Device
1 x OPTICAL Digital Audio output
1 x RJ45 Ethernet Gigabit Interface
1*TF CARD Support 4GB~64GB
Power DC 5V/2A

Ik neem aan dat ik dan toch van de Device Trees (
Index of /s912/8.0/device_trees/1Gbit_Ethernet/) de moet gebruiken?
is het echt dtb.img of stiekem dtb.img.dtb? dat de extensie *.dtb verborgen staat?

Probeer het anders even met een wat oudere image:

had laatst ook proberen met een instalatie van de 8.2 versie. waardoor ik een stap terug gegaan ben en daarna een update gedaan heb naar 8.2.
Ouder image gedwonload en uitgepakt vervolgens als image op sd kaart gegooid. Met verkennr het bestand gzm_q200_3g.dtb hernoemd naar dtb.img en naar de sd kaart gekopieerd. Kaart in de box tandenstoker in de AV poort en power aan.
Helaas na 30 seconden nog steeds geen beeld.
Probeer eens om alleen op de sd kaart te zetten.
 

Bijlagen

  • rom.jpg
    rom.jpg
    27,4 KB · Weergaven: 8
En met de usb sd creator van LibreElec zelf?
 
Ook net geprobeerd met en zonder tandenstoker in de av poort. Helaas werkt niets.
Beetje klaar met die box.