Nieuwe IPTV M3U Editor

Daar zal ik zo eens naar kijken ;) moet ik alleen even zien hoe dat te doen is - omdat ik dan ook een toevoegen/verwijderen knop erbij zal moeten zetten, maar zal kijken om deze in de volgende update toe te voegen.


Update 1.0.0.43
Bovenstaand aangevraagde functie van @chrisdrielsma voor meerdere mac adressen op te kunnen slaan in de Upload naar SmartIPTV dialog.
You must be registered for see images attach

Als je op upload klikt of delete - en je hebt remember mac adress aangevinkt - slaat hij hem op in de lijst, met remove kan je de selectie uit de lijst verwijderen.

Update 1.0.0.44 Nieuwe functie - Upload naar FTP; Er komen nog een aantal dingen bij in het instellingen venster - waar eventuele overige of geavanceerdere FTP instellingen ingesteld kunnen worden. Nu kan je vanuit de Editor direct je M3U uploaden naar je FTP server of welk apparaat je ook FTP op hebt draaien. Er komt nog een FTP functie in de export naar dreambox/enigma - maar die komt later.
You must be registered for see images attach

je kan de naam opgegeven waarin je deze wilt opslaan op de server, je kan deze ook makkelijk verwijderen.
Bugfix - Er was een bug die ervoor zorgde dat de "Upload to SmartIPTV" menuitem niet actief was na openen van een bestand, tot je een bewerking uitvoerd. Deze is opgelost, en je kan nu dus gewoon direct na openen uploaden - ook zonder bewerkingen.

Update 1.0.0.45 - Upload naar FTP uitgebreid zodat ook mensen met een dreambox, hun TV bestanden direct naar de dreambox kunnen "FTP'en". Ook een aantal expert instellingen mogelijk in de settings - deze staat voor 99% van de gebruikers goed - pas deze dus enkel aan als je begrijpt wat het doet.
You must be registered for see images attach



Versie 1.1.0.46 is hier!
De meeste functies zitten er nu al in! De meeste bugs zijn gevonden en er uit gehaald, door de vele updates en nieuwe functies waren er ook nieuwe bugs ontstaan - maar alles is nu nagelopen, en verbeterd.
Nieuw! is de Clipboard Hook, en de bring to foreground functie. Deze helpen je met sneller importeren van streams! Als je deze 2 activeert in de settings, kan je met simpelweg een url te kopieren van vimeo, youtube, soundcloud etc direct het juiste venster krijgen! Je hoeft niet van vensters te wisselen, de editor houd het clipboard in de gaten - en zodra hij ziet dat er een url gekopieerd wordt die geimporteerd kan worden wordt de juiste ADD dialog geopend.
Standaard staan deze beide functies af, omdat niet altijd als je een url kopieert die toevallig is bedoeld voor de tool. En dus kan je deze makkelijk in/uit schakelen in instellingen.
You must be registered for see images attach



Versie 1.1.0.47
Drop files support - je kan nu M3U bestanden, SmartIPTV txt, en dreambox/enigma TV bestanden slepen naar de Editor. Als je al een M3U open hebt staan zal de editor de gedropte bestanden importeren, en anders zal hij de gedropte M3U bestand openen in plaats van importeren, nu kan je dus heel snel m3u files uit de windows explorer importeren naar je openstaande editor door de bestanden er gewoon naartoe te slepen.
 
Laatst bewerkt:
Ik snap het even niet, mocht ik van de YouTube clips een m3u maken via jou programma dan werkt die in elke iptv player dus ook Perfect Player?
Hier doen ze namelijk niks dus wat doe ik fout?
Bij URL: zie ik localhost staan dat klopt denk ik niet.
 

Bijlagen

  • 2A8CB997-4306-471A-8F0C-6DA8E0DA58FC.jpeg
    2A8CB997-4306-471A-8F0C-6DA8E0DA58FC.jpeg
    6,5 MB · Weergaven: 17
  • 45BFC0D2-2DF5-417F-97C2-0069AA234205.jpeg
    45BFC0D2-2DF5-417F-97C2-0069AA234205.jpeg
    3,6 MB · Weergaven: 17
Die werken in SmartIPTV, en in kodi als je een plugin gebruikt - perfect player weet ik niet of die ondersteund. In settings kan je de url format aanpassen:
You must be registered for see images attach

Standaard staat deze voor gebruik met kodi - als je gewone youtube url wilt even aanpassen in settings, staat in de lijst..
 
  • Like
Reacties: chrisdrielsma
Ik snap het even niet, mocht ik van de YouTube clips een m3u maken via jou programma dan werkt die in elke iptv player dus ook Perfect Player?
Hier doen ze namelijk niks dus wat doe ik fout?
Bij URL: zie ik localhost staan dat klopt denk ik niet.

Je kan onder settings , en youtube onder het uitklapmenu'tje kan je het aanpassen :) na de normale youutube link
 
  • Like
Reacties: Reidinga
Dan moet ik dus Siptv gebruiken of Kodi, het is jammer dat je in beide programma’s maar 1 .m3u in kan laden in in Perfect Player een heel stuk meer.
 
Ja ik heb geen idee of youtube ondersteund word door perfect player - gebruik die zelf niet ;) alleen was het me gevraagd door een gebruiker die veel youtube importeerde in zn lijst, dus heb ik die functie er bij gezet - je kan altijd vragen bij perfect player of ze youtube streams willen ondersteunen
 
Ik kan altijd een playlist maken in inladen in siptv dus een groot probleem is het niet.
Grootste nadeel vind ik dat siptv maar 1 playlist in kan laden.
 
Nee hoor via de site kan je bij SIPTV 10 lijsten inladen ;) vanuit de tool voorlopig nog maar 1 - omdat je ook maar 1 file tegelijk opent :)
 
Dit hoort zo met siptv?
 

Bijlagen

  • BF910CFA-D4C6-47DA-BB8E-5B05B66F9081.jpeg
    BF910CFA-D4C6-47DA-BB8E-5B05B66F9081.jpeg
    1,3 MB · Weergaven: 25
  • C71A38BA-5CA9-4A37-8424-A38463648C73.jpeg
    C71A38BA-5CA9-4A37-8424-A38463648C73.jpeg
    1.003,5 KB · Weergaven: 26
Jep - afhankelijk van je apparaat kan je selecteren waarmee je deze wilt afspelen (bij mij met vlc)
 
Dan zou ik gewoon youtube gebruiken - ik kan het niet echt vergelijken omdat ik mijn android wat heb aangepast, deze is geroot - en heb zo een aantal dingen veranderd - dus zou best kunnen dat het zo niet direct werkt met vlc. Maar met youtube app moet dat ook prima lukken
Post automatically merged:

Update 1.1.0.48 Een aantal bugs verholpen, ook de streamcheck functie aangepast - je kan nu de stream checken, en eventueel aanpassen voor deze verwijderd wordt. Je kan deze zelf verwijderen met de "remove dead streams" menuitem. Ook kan je snel zien welke streams/groepen zijn aangepast - welke zijn gecontroleerd en goed zijn en welke slecht zijn. Deze status gaat ook gebruikt worden voor de compare functie die er aan komt in volgende update.
You must be registered for see images attach

You must be registered for see images attach

You must be registered for see images attach

You must be registered for see images attach
You must be registered for see images attach


Zoals te zien is er voor elke "status" een kleurcode, dit gaat ook zo gaan zijn bij de compare functie die er aan komt waarmee je aan kleur gaat kunnen zien welke nieuw is, verwijderd, aangepast etc.
Zometeen gaat deze update online..

Kleine update 1.0.0.49 met even nog een setting om de boel wat overzichtelijker te maken voor degene die bepaalde functies niet gebruiken;
You must be registered for see images attach

Omdat die functies heel handig kunnen zijn als je ze gebruikt, maar het ook onoverzichtelijk of lastig in gebruik kunnen maken als je ze niet nodig hebt, kan je ze nu gewoon verbergen - wel even applicatie herstarten.
 
Laatst bewerkt:
Binnen YouTube kan je toch ook een playlist maken dus wat is dan het voordeel?
Wat bedoel je? Zoals ik al zei - zijn er mensen die hun youtube films in hun m3u lijst wilden hebben staan - die deden dit allemaal met de hand, nu kunnen zij dit met de tool doen - de mogelijkheid is er, of je deze nodig hebt dat is afhankelijk van of je deze gebruikt of niet.
 
Bij de check of er ‘dode’ links zijn worden ook werkende url’s verwijderd. Dat was overigens al voor deze release.
 
Daarom kan je nu ook zelf kiezen of je de dead links wilt verwijderen - de check doet een http head (geen get), en als deze een foutcode vanaf de 400 geeft "markeert" deze als niet werkende. In sommige gevallen werkt deze head niet inderdaad - ben al aan het kijken of ik deze functie wat kan uitbreiden, zodat je eventueel ook kan kiezen voor een get request - of dat hij probeert de stream af te spelen. Deze check is nu redelijk snel omdat hij enkel kijkt of de url "werkt"..

-------------------------------------------------------------------------------------------

Update 1.1.0.51:
Bugfixes / Verbeteringen:
- Minder geheugen verbruik - iets omlaag kunnen schroeven.
- Snellere laadt tijden bij grote groepen - groepen met 1000+ streams waren traag met laden, dit is nu veel beter - ook het inladen van een m3u uit url is nu sneller.
- Indicatiebalk op de statusbalk gezet, waarmee je de voortgang van het laden oa kan zien, waardoor de applicatie niet lijkt te "hangen" maar je kan zien hoever de download/laden staat, hierop kan je van de verschillende functies ook de totale voortgang zien.
- Verbeterde stream check, je kan nu kiezen tussen HEAD en GET. Sommige providers krijg je een 400 fout op een HEAD request, terwijl de stream wel werkt - hier kan je kiezen voor GET. Als je toch nog teveel "BAD" krijgt kan je proberen om de connect-timeout en de read-timeout te verhogen in instellingen, dit zorgt dat het programma langer wacht op response - maar hierdoor ook trager met controleren van de streams!
Houd er wel rekening mee dat bij een HEAD bijna geen dataverbruik is - waar bij een GET werkelijk data gedownload wordt (gedurende aantal miliseconden).
You must be registered for see images attach
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Reacties: GuusS
Update 1.0.0.56
Bugfixes:
Aantal kleine bugs die na het updaten om de snelheid te beteren optraden, zoals het groep verplaatsen wat ineens problemen gaf - en een aantal andere kleine dingen, ook de export voor enigma2 is geoptimaliseerd met dank aan @satsparks voor het melden en helpen om deze te verbeteren.
Nieuwe functie: Deze functie wordt al een tijdje gevraagd, en het was even zoeken om deze goed ineen te zetten. Stukje uitleg voor mensen commentaren gaan plaatsen, de comparer heeft 2 mogelijkheden - je kan kiezen per groep, hij zoekt dan op de naam van de stream in dezelfde groep, of per playlist waar hij in de hele playlist op zoek gaat naar betreffende stream. Hij zoekt op naam - staat een stream er 2x onder dezelfde naam in - pak dan niet playlist, dan gaat hij een wijziging zien omdat de 2e anders is. Als hij op een groep toch een 2e ziet, gebruik de zoekfunctie dan eerst en kijk of de stream naam er niet ook 2x in voor komt. Ik heb dit uitgebreid getest en bij 50% hadden providers in dezelfde groep 2x exact dezelfde naam van een film/stream - het programma ziet het verschil niet en denkt dat de 2e in de lijst een wijziging is!

Dat gezegd, ook een stukje uitleg over de status: blauw betekend dat de groep of stream gewijzigd is. Blauw bij de groep betekend dat er in die groep wijzigingen zijn, groen betekend nieuw. Is de groep groen, is die groep nieuw - bij stream hetzelfde. Rood betekend verwijderd - niet gevonden, de stream of groep is verwijderd - of de groepnaam is gewijzigd. Grijs betekend ongewijzigd, de groep en stream zijn ongewijzigd.

Het programma markeert dus de groepen en streams die niet in de vergelijking m3u staan, en voegt groepen en streams toe die niet in de huidige m3u staan maar wel in de vergelijking m3u. Zo heb je dus een overzicht van wat er veranderd is op een visuele manier.

You must be registered for see images attach

Hier heb ik even een testlijst gebruikt, als voorbeeld - de compare with lijst heb ik even aangepast zodat ik kan zien wat er verschillend is. Zo kan je dus als je een lokale kopie maakt van je m3u - voor je deze bewerkt, de volgende keer snel zien wat er gewijzigd is bij je provider.

Ik zal kijken om deze functie nog uit te breiden met der tijd, tips of aanvullingen zijn welkom. Zoals gezegd - voor mensen melden dat het niet naar behoren werkt - kijk eerst of de naam van de stream niet 2x voorkomt in je lijst - de compare wordt case-insensitive gedaan, zodat een verschil van NL: NPO 1 naar NL: npo 1 niet als wijziging wordt gezien, tenzij de url, tvg-name of tvg-id anders zijn.
 
Hoi Ernst, ik krijg je niet echt te pakken, hoe kom ik aan een activatiecode voor deze tool? Op jouw website al 3 x een verzoek gedaan, maar krijg geen response.

Alvast Bedankt
 
Ernst heeft te maken met gezondheidsproblemen helaas.
Ik denk dat dit de oorzaak is,en wij wensen hem van deze kant veel beterschap.
 
  • Like
Reacties: Reidinga
Hoi Ernst, ik krijg je niet echt te pakken, hoe kom ik aan een activatiecode voor deze tool? Op jouw website al 3 x een verzoek gedaan, maar krijg geen response.

Alvast Bedankt
Je kan vanuit de tool in help -> order license een licentie bestellen. Als je via de site gereageerd hebt heb je kans dat ik wel terug gemaild heb hoor - maar dat de mails in jouw spambox terecht komen..