Nvidia shield pro / Nokia streaming 8010 / formulier z11 pro max

Sinnedk

Forumlid
8 jan 2023
19
2
6
33
Beste lezer,

In mijn zoektocht naar een juiste box voor mijn situatie heb ik jullie assistentie nodig.
Ik heb zelf een 4K smart tv met alle apps erop.
Toch wil ik een aparte box voor iptv en eventueel ook voor de apps, maar geen noodzaak. Daardoor twijfel ik tussen de bovenstaande boxen. Of zijn deze boxen overdone voor mijn wensen. Ik wil geen fire stick want ik wil gewoon apps erop kunnen zetten.
Mijn voorkeur zou zijn de Formuler maar zie dat er erg veel modellen van zijn, wat vaak betekend dat je snel een oude versie hebt. Waar updates een issue kan zijn.
Daarnaast is een specifiek iptv app wel weer fijn lijkt me.
Nvidia is denk ik top of the bill. Maar welke app dan voor iptv? tivimate is weer een betaalde app of is deze kosteloos?
Nokia is goede tussenweg? Helaas slecht te verkrijgen.

Graag jullie advies.
Alvast bedankt.
 
Helaas, dat is ook de gewone green, niet de + versie. Zoals ik al zei ik gebruik geen Atmos dus ik kan het op dit moment niet bevestigen of ontkennen daarom had het handig geweest dat ik wist welke instellingen gebruikt waren
Ah ok duidelijk. Niet goed gelezen er zijn dus 2 soorten.

Heb nog even verder gekeken en dan is dit hem wel toch?


Daar zie ik ook geen dolby atmos bij de specs.
 
  • Like
Reacties: A_rjen
Als je de binnen de audio settings de mogelijkheid hebt tot audio passtrough dan handelt je receiver dit toch af lijkt me? Anders terugsturen en een player kopen met Atmos optie, hier een lijstje met natuurlijk op 1 de Nvidia Shield, wel aan de prijs maar alleen al de upscaling van HD is geweldig.

 
Je hebt de gewone settings voor audio maar er is nog een setting pcm of bitstream die kan hij ook proberen, daarom ook mijn vraag welke instellingen hij geprobeerd heeft
 
Ah ok duidelijk. Niet goed gelezen er zijn dus 2 soorten.

Heb nog even verder gekeken en dan is dit hem wel toch?


Daar zie ik ook geen dolby atmos bij de specs.
Dat de specs niet aangeven dat ie dolby atmos niet ondersteund kan kloppen, aangezien dolby atmos geen eigen codec gebruikt, deze maakt gebruik van 2 reeds bestaande codecs, namelijk die van dolby digital + en dolby true HD

en die laatstgenoemde zie ik wel tussen de specs staan, lijkt me dan ook dat ie het gewoon hoort te ondersteunen 🤷🏼‍♂️

lees dit stukje maar eens door:


ligt dus hoogstwaarschijnlijk toch ergens aan je instellingen @Sinnedk .

waar ik dan wel benieuwd naar ben, is of je je speakers in je plafond hebt geïntegreerd, of dat je extra speakers richting het plafond gericht hebt staan😉
 
Je hebt de gewone settings voor audio maar er is nog een setting pcm of bitstream die kan hij ook proberen, daarom ook mijn vraag welke instellingen hij geprobeerd heeft
Ik heb beide geprobeerd, geen verschil in geluid.
Post automatically merged:

Dat de specs niet aangeven dat ie dolby atmos niet ondersteund kan kloppen, aangezien dolby atmos geen eigen codec gebruikt, deze maakt gebruik van 2 reeds bestaande codecs, namelijk die van dolby digital + en dolby true HD

en die laatstgenoemde zie ik wel tussen de specs staan, lijkt me dan ook dat ie het gewoon hoort te ondersteunen 🤷🏼‍♂️

lees dit stukje maar eens door:


ligt dus hoogstwaarschijnlijk toch ergens aan je instellingen @Sinnedk .

waar ik dan wel benieuwd naar ben, is of je je speakers in je plafond hebt geïntegreerd, of dat je extra speakers richting het plafond gericht hebt staan😉
Het is een Sonos arc, met 2achterboxe en een sub
 
Dat de specs niet aangeven dat ie dolby atmos niet ondersteund kan kloppen, aangezien dolby atmos geen eigen codec gebruikt, deze maakt gebruik van 2 reeds bestaande codecs, namelijk die van dolby digital + en dolby true HD

en die laatstgenoemde zie ik wel tussen de specs staan, lijkt me dan ook dat ie het gewoon hoort te ondersteunen 🤷🏼‍♂️
Tsja daar heb ik verder de ballen geen verstand van.

Als ik bijvoorbeeld de specs van de shield lees staat daar duidelijk bij dat dolby atmos ondersteund wordt.

Dan zou mijn logica wezen dat dat bij die green+ ook vermeld zou moeten worden.

Aangezien mensen hier speciaal naar zoeken dan zouden ze dit boxje links laten liggen.

Of ze moeten er verstand van hebben dat a en b samengevoegd of 1 ervan product c word (dolby atmos)

Maar nogmaals ik gebruik het niet dus zou het verder ook niet weten.

De TS zal hier heus nog wel weer terug reageren.

Heeft inmiddels gereageerd zie ik terwijl ik mijn bericht typte.
 
Ik heb beide geprobeerd, geen verschil in geluid.
Post automatically merged:


Het is een Sonos arc, met 2achterboxe en een sub
De reden waarom ik de laatste vraag stelde wordt in dit stukje duidelijk gemaakt, dan weet je ook gelijk waar de vraag vandaan kwam:


maar we kunnen je proberen te helpen er doorheen te loodsen.

staat je taal binnen kodi(dus niet van je films) op Engels of Nederlands?🤷🏼‍♂️

dan weet ik welke termen ik moet gebruiken😉
Post automatically merged:

Tsja daar heb ik verder de ballen geen verstand van.

Als ik bijvoorbeeld de specs van de shield lees staat daar duidelijk bij dat dolby atmos ondersteund wordt.

Dan zou mijn logica wezen dat dat bij die green+ ook vermeld zou moeten worden.

Aangezien mensen hier speciaal naar zoeken dan zouden ze dit boxje links laten liggen.

Of ze moeten er verstand van hebben dat a en b samengevoegd of 1 ervan product c word (dolby atmos)

Maar nogmaals ik gebruik het niet dus zou het verder ook niet weten.

De TS zal hier heus nog wel weer terug reageren.

Heeft inmiddels gereageerd zie ik terwijl ik mijn bericht typte.
Eensch, het hele dolby Atmos heeft gezorgd voor een complete wirwar, en het vermelden is daarom dan ook selectief.

waar de ene fabrikant de codecs vermeld, is de ander meer gericht op welk soort geluid.

het heeft het er allemaal niet duidelijker op gemaakt, ik zal de eerste zijn die dat toe geeft🙈
 
De reden waarom ik de laatste vraag stelde wordt in dit stukje duidelijk gemaakt, dan weet je ook gelijk waar de vraag vandaan kwam:


maar we kunnen je proberen te helpen er doorheen te loodsen.

staat je taal binnen kodi(dus niet van je films) op Engels of Nederlands?🤷🏼‍♂️

dan weet ik welke termen ik moet gebruiken😉
Post automatically merged:


Eensch, het hele dolby Atmos heeft gezorgd voor een complete wirwar, en het vermelden is daarom dan ook selectief.

waar de ene fabrikant de codecs vermeld, is de ander meer gericht op welk soort geluid.

het heeft het er allemaal niet duidelijker op gemaakt, ik zal de eerste zijn die dat toe geeft🙈
Ik gebruik geen kodi maar de tv app op mijn amiko kastje
Post automatically merged:

Ik gebruik geen kodi maar de tv app op mijn amiko kastje
Maar deze staat op NL
 
Ik gebruik geen kodi maar de tv app op mijn amiko kastje
Post automatically merged:


Maar deze staat op NL
Oké, dan wordt het een ander verhaal, en wordt het voor mij moeilijker om je te kunnen helpen, aangezien ik zelf geen IPTV heb.

maar weet je zeker dat jouw IPTV provider uitzendingen biedt in dolby atmos?😳

of maakt de stream gebruik van de dolby digital + codec en labelt ie het alleen als atmos?🤷🏼‍♂️

ik zou dat eerst eens navragen bij je provider alvorens je jezelf gek gaat lopen maken.

succes in ieder geval👍🏼
 
Heb je de andere instellingen ook geprobeerd? Zo uit mijn hoofd alle apps(rechts) en dan 1 van de 2 instellingen opties?

En inderdaad vooral is de bron wel Atmos of alleen zo gelabeld (gebeurt heel vaak)
 
Heb je de andere instellingen ook geprobeerd? Zo uit mijn hoofd alle apps(rechts) en dan 1 van de 2 instellingen opties?

En inderdaad vooral is de bron wel Atmos of alleen zo gelabeld (gebeurt heel vaak)
Yes, het lijkt nu beter. Alleen Netflix kan niet meer op het kastje geïnstalleerd worden. Dat is wel jammer.
 
  • Like
Reacties: A_rjen
Als je de binnen de audio settings de mogelijkheid hebt tot audio passtrough dan handelt je receiver dit toch af lijkt me? Anders terugsturen en een player kopen met Atmos optie, hier een lijstje met natuurlijk op 1 de Nvidia Shield, wel aan de prijs maar alleen al de upscaling van HD is geweldig.

Een Amerikaanse site voor top streaming Box die hier wellicht niet eens werken .
Post automatically merged:

Yes, het lijkt nu beter. Alleen Netflix kan niet meer op het kastje geïnstalleerd worden. Dat is wel jammer.
Kun je box ook rechtstreeks aansluiten op je Sonos ? En je Sonos door linken naar je tv? En je instellingen in de box evt op cec te zetten.
 
Laatst bewerkt:
Mog je nog geïnteresseerd zijn in de Nokia 8010 stuur dan een mail naar Streamview met de vraag wanneer deze box te bestellen is . Heb ik ook gevraagd toendertijd bij de 8000 .