Retrospect is terug van weggeweest

B. web

VIP
16 feb 2017
816
492
Op de Rieter net website is destijds gemeld: ... The official RTL XL add-on for Kodi stopped working…..because RTL actively started blocking that add-on. Dus het blijkt dat RTL zijn best doet zoveel mogelijk gratis kijken van streams zonder advertenties vrijwel onmogelijk te maken of tegen te werken.
In de instellingen van Retrospect kun je betaalde streams uitzetten. De "Voor de rechter" streams werken niet in retrospect. @mrmiyagi Bij jou ging het om "RTL Boulevard" en die werkt bij mij wel via Retrospect. Heb het probleem zelf soms ook met bepaalde streams van RTL. Het enige wat dan zou kunnen werken voor de "RTL Boulevard" streams is alle Retrospect mapjes verwijderen en ook het Retrospect profile /userdata/addon_data/net.rieter.xot/ verwijderen.
 

mrmiyagi

VIP
30 okt 2016
1.178
513
Op de Rieter net website is destijds gemeld: ... The official RTL XL add-on for Kodi stopped working…..because RTL actively started blocking that add-on. Dus het blijkt dat RTL zijn best doet zoveel mogelijk gratis kijken van streams zonder advertenties vrijwel onmogelijk te maken of tegen te werken.
In de instellingen van Retrospect kun je betaalde streams uitzetten. De "Voor de rechter" streams werken niet in retrospect. @mrmiyagi Bij jou ging het om "RTL Boulevard" en die werkt bij mij wel via Retrospect. Heb het probleem zelf soms ook met bepaalde streams van RTL. Het enige wat dan zou kunnen werken voor de "RTL Boulevard" streams is alle Retrospect mapjes verwijderen en ook het Retrospect profile /userdata/addon_data/net.rieter.xot/ verwijderen.
Klopt van dat blocken door rtl had ik hier ook melding gemaakt,dat zou mee kunnen spelen maar op mijn pc kan ik dingen wel zien die ik op de box niet kan bekijken dus dat zou op beide dan niet moeten lukken
Maar ik ga toch mijn box eens fabriekreset doen alle andere opties hebben tot op heden niet mogen baten.(ik loop inmiddels tegen meer dingen aan dus....)
 
  • Like
Reacties: B. web

roymarja

Gevorderd
25 apr 2017
93
41
Klopt van dat blocken door rtl had ik hier ook melding gemaakt,dat zou mee kunnen spelen maar op mijn pc kan ik dingen wel zien die ik op de box niet kan bekijken dus dat zou op beide dan niet moeten lukken
Maar ik ga toch mijn box eens fabriekreset doen alle andere opties hebben tot op heden niet mogen baten.(ik loop inmiddels tegen meer dingen aan dus....)
Zojuist versie 4.1.7 Beta 31 geinstalleerd
RTL Boulevard en Late Night streams starten normaal en lopen goed door.
diverse afleveringen getest, alle met goed resultaat

"voor de rechter" afleveringen worden ook in deze versie niet afgespeeld!

Getest met mediaspeler Himedia A5
 

mrmiyagi

VIP
30 okt 2016
1.178
513
Zojuist versie 4.1.7 Beta 31 geinstalleerd
RTL Boulevard en Late Night streams starten normaal en lopen goed door.
diverse afleveringen getest, alle met goed resultaat

"voor de rechter" afleveringen worden ook in deze versie niet afgespeeld!

Getest met mediaspeler Himedia A5
Dank voor het uitproberen.
Je hoeft overigens niet telkens de nieuwste versie erop te zetten.
Is al vaker gemeld ook hier op het forum als het werkt lekker laten draaien.
 

Arathonk

Forumlid
3 jan 2017
20
2
Ik krijg net de melding "error retrieving the list of items" bij het openen van meerdere items, vooral NPO, bijv. 3 op reis, hebben meer mensen hier last van?
Nog nooit eerder meegemaakt, is er nog en oplossing voor?
 

fijn

Gevorderd
24 feb 2017
108
33
hier werkt het via retrospect 4.1.7 beta 11 op een windows computer.
Nos heeft ook een eigen app voor kodi ,ff kijken of die wel werkt voor jou.
 

Arathonk

Forumlid
3 jan 2017
20
2
Zojuist even geprobeert met 4.1.7 beta 11 op Osmc, zelfde probleem,
Kan een van jullie even proberen bij NPO, programmas(a-z), 0-9?
Dan krijg ik gelijk die error, sommige andere doen dit ook,
 

mrmiyagi

VIP
30 okt 2016
1.178
513
Zojuist even geprobeert met 4.1.7 beta 11 op Osmc, zelfde probleem,
Kan een van jullie even proberen bij NPO, programmas(a-z), 0-9?
Dan krijg ik gelijk die error, sommige andere doen dit ook,
Draait hier gewoon heb even de laatste reis genomen en een paar van vorig jaar maar doen het ook.
 

B. web

VIP
16 feb 2017
816
492
Ik krijg net de melding "error retrieving the list of items" bij het openen van meerdere items, vooral NPO, bijv. 3 op reis, hebben meer mensen hier last van? Nog nooit eerder meegemaakt, is er nog en oplossing voor?
Als Retrospect niet goed werkt dan kan je die oude versie beter helemaal verwijderen. Beta11 is bovendien wel heel erg oud inmiddels zitten we op Beta31. Je kan het beste Retrospect eerst volledig verwijderen, inclusief alle mapjes en het Retrospect profile. Zie onderaan de pagina van: . Er zijn momenteel geen problemen met NPO. Op bitbucket vind je Als je geen fouten wil dan beter de nieuwste beta versie gebruiken:
 
  • Like
Reacties: mrmiyagi

Arathonk

Forumlid
3 jan 2017
20
2
Zelfs een complete schone installatie van zowel Retrospect als Kodi zelf haalt het probleem niet weg bij mij..
 

B. web

VIP
16 feb 2017
816
492
Zelfs een complete schone installatie van zowel Retrospect als Kodi zelf haalt het probleem niet weg bij mij..
Gebruik je Kodi 17.6? Welke mediaspeler? Heb je wel alle mapjes en het profile kunnen vinden? Hoe heb je de mapjes verwijderd? Bijvoorbeeld ES File Explorer en ook verborgen bestanden laten tonen. Je kan het zelf ook testen dat het niet aan Retrospect ligt door Kodi en Retrospect eens te proberen op bijvoorbeeld een Windows PC.
 

Arathonk

Forumlid
3 jan 2017
20
2
Eerst via Osmc op Rasppi het probleem ontdekt,
Op android vervolgens gecheckt en zelfde probleem dus daar mee verder gegaan.
Kodi 17.6 op Android, Retrospect verwijderd, channels verwijderd, user data verwijderd,
Probleem blijft zich voordoen
 

mrmiyagi

VIP
30 okt 2016
1.178
513
Nou ik heb maar eens een fabriekreset gedaan en wat een blamage rtl streams waar ik problemen mee had zijn er nog steeds dus waar het aan ligt ?
Op mee pc werkt alles perfect (hierop test ik exact dezelfde dingen als op de box zouden moeten draaien).
 

Arathonk

Forumlid
3 jan 2017
20
2
Even wat geprobeerd en het lijkt te komen door mijn thuis netwerk,
Op 4G werkt het zonder problemen en met gebruik van VPN ook,
Kan het zijn dat mijn provider of NPO mijn IP adress geblokkeerd heeft?
 
Laatst bewerkt:

UnlimitedNL

Expert
19 okt 2018
153
79
Waarom melden jullie dit niet gewoon op de pagina van Retrospect zelf met een duidelijke logfile?

 

B. web

VIP
16 feb 2017
816
492
Er is recent een issue gemeld, dat had te maken met Nederlandse VPN ip adressen:
@Arathonk Hoe lang heb je dit ip adres bij T-Mobile Thuis? Heb zelf eens een nieuw IP-adres gekregen bij Telfort, waarna sites en systemen een tijd dachten dat ik in België zat. Heb je al eens gekeken "wat is mijn ip" bijvoorbeeld op de website iplocation.net en welke locatie aan jouw ip is toegewezen.
 

mrmiyagi

VIP
30 okt 2016
1.178
513
Waarom melden jullie dit niet gewoon op de pagina van Retrospect zelf met een duidelijke logfile?

Ik wilde er inderdaad eens een poging aan wagen ;)
Maar vaak kunnen issue`s hier op forum opgelost worden door elkaar te helpen echter hebben alle aangedragen opties geen baat mogen hebben.
 

Arathonk

Forumlid
3 jan 2017
20
2
Er is recent een issue gemeld, dat had te maken met Nederlandse VPN ip adressen:
@Arathonk Hoe lang heb je dit ip adres bij T-Mobile Thuis? Heb zelf eens een nieuw IP-adres gekregen bij Telfort, waarna sites en systemen een tijd dachten dat ik in België zat. Heb je al eens gekeken "wat is mijn ip" bijvoorbeeld op de website iplocation.net en welke locatie aan jouw ip is toegewezen.
Ik zal eens kijken wat mijn IP is, zover ik weet is er niks gewijzigd, maar dat soort dingen gebeuren natuurlijk altijd achter de schermen.
Voor nu is het in iedergeval opgelost door met een NL VPN een connectie te maken, dit deed ik eerder niet,
Bedankt in ieder geval!
 
  • Like
Reacties: B. web en LeX