Het is jaren hetzelfde verhaal. Als je content gratis kan binnenhalen/kijken dan is dat vaak gewoon een âsportâ. Omdat het kan.
Wil niet zeggen dat je dit werkelijk legaal zou hebben geabonneerd, deels wel, want je wilt thuis, onderweg en ook op de sportschool graag NetflixenâŚdus hou je toch wel wat subscripties ernaast. Dus de geleden âschadeâ is veel minder groot als dat de content aanbieders doen geloven.
Neem als voorbeeld de DVDâs. BluRays en muziek CDâs - bijna geen hond kopieert die nog, want streaming diensten zoals Netflix en Spotify hebben dit onnodig gemaakt en zodoende kunnen cashen. Onze opgelegde âthuiskopie heffingâ betalen we nog steeds over alles wat geheugen heeft of media kan spelen, tegenwoordig worden fysieke media disks bijna niet meer gekopieerd. Dus betaal ik voor tal van apparaten nog wel de heffing. Als ik dan, omdat het kan, een iptv abbo erbij heb, terwijl ik een compenserende heffing betaal, en diverse diensten nog actief afneem, voor gebruik buiten huis, en voor het geval iptv een storing heeft, dan voel ik mij niet heel erg schuldig.
Hier geldt net als met bakken vol met DVDâs vroegerâŚ..je zou het nooit hebben gehocht, want het was te duur. Je had het voornamelijk om de pochen bij de buurman hoeveel DVDâs je wel niet had gedownload. Niemand hier zou werkelijk betalen voor alle streaming diensten, en toch heeft bijna iedereen minimaal twee commerciele subscripties naast hun IPTV abbo.
Back on topic, ik gebruik dit forum wel degelijk voor Kodi, niet alleen voor IPTV, heel vroeger ontdekte ik XBMC, en nu Kodi er is is het weer leuk om een product te hebben wat mijn eigen media en online content kan combineren, hetzij betaald, of gratis. Gewoon omdat mijn Android box naast IPTV meer kan dan alleen dat, dus is Kodi voor mij een prima aanvulling, en ik ben er blij mee.