Top 3 TV boxen van dit moment

Ik kan nog steeds niet het overweldigende gevoel delen met alle Shield gebruikers...ik heb deze nu al een week staan omdat een klant continu liep te klagen naast een Formuler en Amiko en als ik IPTV kijk via de Shield dan zie ik toch echt geen plaatje wat ik met de Formuler en Amiko wel zie.
Verder heb ik op de Shield iedere keer last van buffers en deze heb ik met de beide andere boxen niet heel erg vreemd.
Ik heb een paar verschillende IPTV app's getest maar mijn eind conclusie is toch echt dat ik voor IPTV alleen een andere box zou nemen en geen Shield.
De Xiaomi vind ik te duur omdat ik er bedraad mee wil kunnen werken en daarom valt die af ook op de Xiaomi heb je alleen IPTV app's tot je beschikking en de box zelf is niet net als de Formuler of Amiko voorzien van een vast IPTV app die wordt onderhouden door de fabrikant zelf.

Tja @dreamshare en ik kijk geen IPTV vandaar dat ik dit probleem ook niet ken?

Maar dat is natuurlijk wel vervelend.

Weet niet of je toevallig al had geprobeerd je buffergeheugen hebt geprobeerd uit te breiden? Ik heb dit destijds via de Ares wizard gedaan, werkt super simpel, er staat hier ook een review van Ares wizard op het forum.

Indien je dit nog niet hebt gedaan wellicht het proberen waard?
 
Tja @dreamshare en ik kijk geen IPTV vandaar dat ik dit probleem ook niet ken?

Maar dat is natuurlijk wel vervelend.

Weet niet of je toevallig al had geprobeerd je buffergeheugen hebt geprobeerd uit te breiden? Ik heb dit destijds via de Ares wizard gedaan, werkt super simpel, er staat hier ook een review van Ares wizard op het forum.

Indien je dit nog niet hebt gedaan wellicht het proberen waard?

Het gaat niet om mijn eigen Shield hij is van een klant.
Hoe kan ik iemand van oudere leeftijd nu dit soort dingen moeten gaan uitleggen?Buffer dit buffer dat...zo iemand verwacht voor zo'n aanschaf prijs een box die plug and play is en niet iets wat nog de nodige fijn afstemming nodig heeft...en dan de AB ook zoiets...
Hij had van horen zeggen dat er geen betere box was als de Shield ja leuk maar er zijn zoveel betere dingen het gaat om de vraag waar ga je hem het meest voor gebruiken?Dan pas kun je advies gaan geven..
Ik zal niet zeggen dat de Shield een slechte box is..maar als je hem voornamelijk gaat gebruiken voor Netflix en IPTV dan adviseer ik toch echt nooit geen Shield.
 
Het gaat niet om mijn eigen Shield hij is van een klant.
Hoe kan ik iemand van oudere leeftijd nu dit soort dingen moeten gaan uitleggen?Buffer dit buffer dat...zo iemand verwacht voor zo'n aanschaf prijs een box die plug and play is en niet iets wat nog de nodige fijn afstemming nodig heeft...en dan de AB ook zoiets...
Hij had van horen zeggen dat er geen betere box was als de Shield ja leuk maar er zijn zoveel betere dingen het gaat om de vraag waar ga je hem het meest voor gebruiken?Dan pas kun je advies gaan geven..
Ik zal niet zeggen dat de Shield een slechte box is..maar als je hem voornamelijk gaat gebruiken voor Netflix en IPTV dan adviseer ik toch echt nooit geen Shield.

Oh sorry, dan heb ik je verhaal verkeerd geïnterpreteerd? ik dacht dat een klant liep te klagen omdat je alleen een Formuler en Amiko had staan, en er daarom een shield naast had gezet, sorry daarvoor?

Ben het overigens wel met je eens dat je inderdaad beter eerst kunt vragen waarvoor je de box gaat gebruiken, en dan pas het advies afgeven??

Tja en die afstandsbediening die is verre van ideaal, zeker als het voor iemand van een wat oudere leeftijd gaat.

Moet mezelf ook echt afleren om de shield zomaar aan te raden op basis van mijn eigen ervaringen, aangezien er inderdaad veel meer op kan als wat ik doe?


Bedankt voor de spiegel die je me hebt voorgehouden??

Wellicht dat je het wel kunt overleggen met de klant of ie dit eventueel zou willen(de Ares Wizard), en als ie akkoord gaat installeren?

Bied het niet de oplossing, dan kan je het altijd weer verwijderen??‍♂️
 
Koop de Shield met controller voor 229 euro of 199 zonder bij Coolbleu.
Je hebt 3 jaar all carry in garantie, en mocht je de keus maken, krijg je van mij alle randapparatuur wat je Shield beter maakt cadeau twv een kleine 40 euro als sponsor van dit forum.
Of neem een Quart core pc met 4 of liever 8 gigh Ram.
Koop een Nvidia 1030 videokaart (met ventilator), deze kan je aansluiten op je TV via HDMI 2.0 in 4K en kost 94,50, ook bij Coolbleu.

Ik stuur je dan een afstandsbediening die je binnen Kodi kan gebruiken.
Haal nooit iets uit de Windows store maar download en install vanaf hun website de 64bit versie.
Ik draai hier Kodi,Vavoo voor Iptv 3,99 pr maand,Stremio,Leonflix, Ziggo Go en Videoland. (allemaal Windows apps)
Via een Android simulatie zoals Eon Nox of Bleustacks kan je weer Android apps installeren op je vaste pc.
Ik heb zelf 32G DDR4 2400mhz Ram geheugen, dus hoe meer hoe beter !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Voor mij geen chinese meuk meer (er zitten wel goede bij hoor) , al bestel ik nog wel met regelmaat boxjes om ze te testen, en geef ze meestal daarna weer weg, of tegen kostprijs.
Er zijn heus wel goede Chinese boxen, maar er is teveel meuk op de markt.
Ik kan meestal zeer goed adviseren met scherpe prijzen en mijn eigen ervaringen delen.
Ik had het voor mijzelf na al die jaren wel gezien en heb toen een Shield als basis apparaat gekocht (later ook nog een goede Mediacenter pc met Windows Gebouwd).
Ik blijf de pechhebbers helpen uiteraard, en voor een ieder met een plastic kastje, ga hem koelen met een vetilator, uitvallen en bevriezen is vaak de oorzaak van overheating.
En vervang bij 4G ram kastjes de adapter van 2000 naar 2500mah, dat scheelt weer het uitvallen wat sommige boxen doen.
Voor een paar euro kan je wel een AC-DC adapter kopen.
Niet een AC maar een AC-DC, let daar goed op.
Ik heb ze wel gezien van 3000mah= 3 Ampere.
Ik zal de 21e een speciale order ergens plaatsen voor 20 adapters van 2500mah, die kan men tegen kostprijs weer overnemen.
Ik ben geen verkoper, maar men vraagt mij met regelmaat om diverse dingen, dus tja ach, dan zorg ik maar dat ik het in huis heb haha.
geen Mediaboxen, maar meer het kleine spul is wat ik lever.
Usb hubs, Q5 AB,Batterijen voor de Shield 2 voor 1 euro van GP, 5 volt ventiltors, en straks ook adapters.
De Usb hubs zijn helaaaaas nu uitverkocht, ik moet ook wachten.

Ik heb op dit moment een hele goede aanrader die ik zelf ook al getest heb.
Een RK3318 processor (nieuwste van Rockchip) Quart core met 4Gigh Ram en 64G opslag, 2.4 en 5G Wifi voor 33,43 meende ik zo 123, daar komt nog 1,50 bij voor verzekering en luchtverscheping.
35 euro is heel erg weinig geld voor deze box met Android 9 Pie met geheel open Playstore.
Alles is te downloaden en heeft HD Netflix,Ziggo Go,Videoland etc etc.
wees snel, de actie duurt nog een paar dagen.

Zelfs al moet je inklaring betalen, dan komt hij uit op 20 a 25 euro extra.
Maar 55 a 60 euro is nog steeds spotgoedkoop.
Ik heb niks ingeklaard, ging zo langs de douane, maar hou er wel altijd rekening mee.
Deze box moet je wel gaan koelen door hem op een 12 volt ventiltor te bouwen, en de ventilator voorzien van voetjes voor airflow, gebruik een oude telefoolader of een andere lader vanaf 5 volt tot max 16 volt en sluit deze voor de spanning aan op de koeler.
Rode en zwarte draadje van de ventilator (Rood is + en zwart de -) , andere kleuren kan je vergeten.. bij laders is het meestal zwart is de - en zwart/wit is de + (gebruik een multimeter voor de zekerheid), de polariteit kan ook wel eens andersom liggen.
Dan heb je een prima en goede box voor weinig geld met koeling.

Hoi allen,

Draadje is al bijna een half jaar niet meer ververst, dus bij deze.
Is de top drie nog steeds hetzelfde?

Die shield, is dat nog immer de eerste keus?
Ik zat daar een beetje online op te zoeken, maar hij is niet overal meer verkrijgbaar.
Gaat hij er uit of zo?

Bij de MediaMarkt bijvoorbeeld is hij nu niet meer te krijgen, bij Coolblue nog wel, €200, dat dan wel weer.

Is er een knappe opvolger voor de nvidia?

Groet.
 
Laatst bewerkt:
Koop de Shield met controller voor 229 euro of 199 zonder bij Coolbleu.
Je hebt 3 jaar all carry in garantie, en mocht je de keus maken, krijg je van mij alle randapparatuur wat je Shield beter maakt cadeau twv een kleine 40 euro als sponsor van dit forum.
Wij zijn toch maar mooi met de neus in de boter gevallen met de aanwezigheid van deze super sponsor ??
André en Anita ook namens onze leden bedankt.
 
  • Like
Reacties: Andre19721972
Flinke uiteenzetting Andre, bedankt hiervoor.

Ik kan me goed voorstellen dat die kleine boxjes te weinig koeling krijgen, hebben ze nooit een fan ingebouwd?
Past ook bijna niet.

Dus die h96 max werkt goed, net zo prima als die Xiaomi die wordt aangeprezen?

En je zegt, hoe meer ram, des te beter.
Ik snap dat wel, maar ik zie op mijn laptop dat als ik Kodi draai en dan een 1080p film dat slechts 250mb ram wordt aangesproken, valt erg mee dus.

En ik draai alleen Kodi, verder niets.
 
  • Like
Reacties: Andre19721972
Als je alleen Kodi gebruikt, kan je die box prima kopen.
Ik heb vooraf de Preorder 1 toegestuurd gekregen, en is werkelijk goed.
Gelijk met de nieuwste Android 9 Pie met open Playstore, ook Netflix Hd, Ziggo Go, Videoland etc etc etc.
Ik wil niet veel zeggen..... Maar 35 euro is SPOTGOEDKOOP !!
Dit met de nieuwste RK3318 processor.
Uiteraard 4K.
Meestal komt het zo langs de douane, maar zo niet kost hij je 55 a 60 euro, en dat is nog steeds spotgoedkoop.
Tot 22 euro inklaringsvrij, vanaf 22 tot 150 euro is het 13 euro inklaring en Btw.
Dat kost je dan 25 extra aan de postbode.
Maar je hebt er een goede box aan.
Wel altijd met een ventilator koelen.
Uit een oude Pc een 12 volt halen, en deze aansluiten op een oude telefoonlader van minimaal 5 volt.
Dan draait hij nog steeds 1000Rpm.
Bij iemand anders liep de temperatuur terug van 95 naar 45 graden.
Dat is het verschil.
In die oude boxen die groter waren, bouwde ik ze altijd erin 3 bij 3 cm, en 0,5cm hoog op 5 volt.
Dat lukt tegenwoordig niet meer.
Je mag me altijd bellen voor info tussen 19.30uur en 0.00uur op de hulplijn 0516-850599.
Maar kwa bestellen moet je wel opschieten, de actie gaat verlopen.
Niet bij mij maar bij Baggood, zie de link in het vorige bericht.


Flinke uiteenzetting Andre, bedankt hiervoor.

Ik kan me goed voorstellen dat die kleine boxjes te weinig koeling krijgen, hebben ze nooit een fan ingebouwd?
Past ook bijna niet.

Dus die h96 max werkt goed, net zo prima als die Xiaomi die wordt aangeprezen?

En je zegt, hoe meer ram, des te beter.
Ik snap dat wel, maar ik zie op mijn laptop dat als ik Kodi draai en dan een 1080p film dat slechts 250mb ram wordt aangesproken, valt erg mee dus.

En ik draai alleen Kodi, verder niets.
 
Laatst bewerkt:
Nou, nu kan ik er bijna niet meer omheen, hahaha.
Ik ga deze maar eens bestellen dan, kan ik me voor die prijs geen buil aan vallen.

Alleen nog ergens een koelertje proberen te scoren want ik heb er zo geen liggen.

Bedankt!
Post automatically merged:

Ik heb hem besteld, ben benieuwd hoe lang dit gaat duren.
Zijn er anderen met ervaringen met Banggood?

Op trustpilot lees ik niet veel goeds:
 
Laatst bewerkt:
Zijn er anderen met ervaringen met Banggood?
Heb wat rond gesnuffeld op dit forum, maar meer dan dit https://kodi-forum.nl/threads/banggood-china.413/ en
Volgens mij al ooit gezegd hier op het forum, maar ik herhaal het even in dit topic.
Banggood heeft bij vele producten de zogenaamde "Priority Direct Mail" optie. Dit kost meestal tussen de 0 en 3 euro extra. Hiermee heb je de bestelling snel binnen: tussen 7 en 12 dagen zeggen ze zelf, mijn laatste bestelling (deze maand nog) was in 8 dagen binnen ! Maar, nog belangrijker wellicht, ze zeggen zelf dat je bij deze optie nooit extra kosten hebt voor de douane.... en anders betalen ze het terug.

kwam ik niet tegen.Wellicht een goede shop zonder problemen .
 
Afwachten dan maar, ik vind het altijd wel een beetje een risico om bij dit soort verweg winkels te kopen.
Dit kastje kost dan een paar tientjes, dan durf ik het risico nog wel te lopen.

Geen paypal gedaan trouwens.
 
Afwachten dan maar, ik vind het altijd wel een beetje een risico om bij dit soort verweg winkels te kopen.
Dit kastje kost dan een paar tientjes, dan durf ik het risico nog wel te lopen.

Geen paypal gedaan trouwens.

Geen zorgen @Andre19721972 besteld daar regelmatig ;)
Ik heb vorig weekend ook zo`n box besteld is onderweg momeneteel.
En als je voor priority direct mail hebt gekozen zou je ook geen extra kosten moeten krijgen.


p.s. ik ben op beide sites niet ingelogd maar je kan dat gewoon lezen!
 
Ja, die optie zag ik gisteren ook voorbij komen, had ik eerder moeten weten.?
oh die heb jij niet gebruikt dus ?we hadden het er laatst in de chat ook over heb je denk ik gemist jammer maar wil niet zeggen dat je bestelling niet komt,gewoon geduld met de chinezen ;)
 
De chat volg ik niet, dus dat heb ik dan gemist.
Ik vraag me af hoe dat kan eigenlijk.
Die Chinees weet een manier om de douane te omzeilen...
 
De chat volg ik niet, dus dat heb ik dan gemist.
Ik vraag me af hoe dat kan eigenlijk.
Die Chinees weet een manier om de douane te omzeilen...
Nou echt omzeilen is het niet @Gearbest.com deed dat ook wat ik er van begrijp is dat het inpricipe gewoon in de prijs zit.
Dan nog zijn het voor ons hollanders intressante prijzen?
 
Geh, ja idd.
Ik las op Fb wel dat ze betalen indien het mis gaat, als je wordt gepakt dus.

Nou ja, nu blijkt dat ik toch gebruik heb gemaakt van de Priority Direct Mail... ??
 
  • Like
Reacties: mrmiyagi