Het probleem heeft zeker wel met jouw provider te maken. In de app tivimate wordt de epg opgeslagen voor langere tijd in je cache.
Open ik bijvb tivimate dan staat de epg er nog in van vanochtend om 9.00(dat is de laatste keer dat bij mij de epg is ververst)
Je kunt bijvb in de instellingen aangeven dat hij bij opstarten moet updaten of bij het wijzigen van portal.
Dan zul je zien dat hij ook minder snel is.
Bij premiumtv wordt de epg regelmatig ververst ook bij opnieuw opstarten.
Dit heeft even tijd nodig.
Hoe snel dit gaat is bijvb afhankelijk van hoe lang de lijst is met zenders, hoe snel de data aangeleverd wordt door de server en of er fouten in zitten.
Het voordeel is, zo ben je veel sneller in het bezit van streams die aangepast zijn, en de lijst met films en series is ook sneller up to date.
Gebruik ik nu mijn tivimate, dan is alles nog zoals vanochtend om 9.00
Ja de epg is dan sneller want hoeft hij niet te downloaden. Maar bij de zenders waar bijvb om 9.00 de epg niet compleet van was is dat nu ook niet. Zijn er andere films en series toegevoegd na 9.00 heb ik die ook niet gekregen. Tot ik de boel handmatig ververs of dit wijzig in de instellingen.
Dat met het zappen de epg bijvb tijdens het scrollen niet snel werkt is echt een provider ding hoor zoals ik al zei.
En afhankelijk of hij al ingeladen is kwa lijst. Hoe meer landen je aan hebt, hoe langer het inladen duurt. Bij een goede provider is de epg zo goed als instant binnen en gaat het tijdens het scrollen wat jij zegt ook goed