Welke box heeft de voorkeur?

Die boxen zijn verre van hetzelfde, komen niet eens in de buurt van elkaar hoor
Heb net een review bekeken op YouTube en daar vertelde ze dat de 2 boxen ongeveer het zelfde waren, en de voorkeur ging naar de mecool 7 plus.

@T-Bob De Mecool Km7 Plus is niet helemaal hetzelfde als de Xiaomi TV Box S (2nd Gen). De Mecool Km7 Plus heeft een andere processor, de Amlogic S905Y4 Quad-core 2.0Ghz. En er is geen ondersteuning van Dolby Vision.
Is verder wel een goede keuze, Google Gecertificeerd en Netflix, YouTube, Prime en Disney in 4k.

Heb net een review bekeken op YouTube en daar vertelde ze dat de 2 boxen ongeveer het zelfde waren, en de voorkeur ging naar de mecool 7 plus.
De km7 plus heeft de 905y4 dat is een budget processor.

De Xiaomi de 905x4, deze ondersteund veel meer.
Ook de uiteindelijke producent is anders en tevens de certificering.

De boxen kun je echt niet met elkaar vergelijken hoor

• Like
Reacties: T-Bob
Kan persoonlijk de Mi Box S 2nd Gen enorm aanraden. Gebruik m nu ruim een week en het is echt een verademing. Dolby vision ondersteuning was voor mij een must en het werkt (vooralsnog) als een zonnetje. Bij inschakelen TV switcht ie meteen naar de Box op dolby vision, helemaal top. Gebruik voor iptv verder tivimate, schakelt snel een geen hiccups. Voor dit geld ben ik echt super tevreden.

Voor de volledigheid. Heb nog twee kleine minpuntjes wel:

- Geen LAN aansluiting, an sich geen probleem als je stabiele wifi hebt, maar voor de TV op zolder misschien niet het allerbeste idee.
- Geen USB 3.0, mog geen problemen mee ondervonden. Hij neemt prima op op de HDD en speelt zonder hiccups af. Maar voelt wel als niet meer van deze tijd.

Volgens mij heeft de nieuwe mi box geen usb c ingang . Maar toch een leuke adapter.
Ah ok.. Nee dan gaat dit niet werken. Kwam dit vd week tegen op een forum waar het over chromecast google tv ging. Daar werdt dit dingetje aangeraden.

Hier inmiddels bijna een dag verder met de z11 pro max. Doet het leuk hoor, maar bij gewoon gebruik zie ik de meer prijs/waarde echt niet.
En dat heeft niks met merk voorkeur of vrienden van uit te staan, het verschil is gewoon klein tot bijna niet aanwezig. Ik ga hier binnenkort even beter op in, want ik heb een paar meer te proberen 🤣

Laatst bewerkt:
Ben beetje aan het verdiepen in Linux kastjes vanwege het schijnbare gebruiksgemak en eenvoud. Kan iemand dit bevestigen en welk merk zou je aanraden?
Is de Amiko Mirax his-4200 bv een aanrader?

Wil het kastje puur en alleen gebruiken voor IPTV

Ben beetje aan het verdiepen in Linux kastjes vanwege het schijnbare gebruiksgemak en eenvoud. Kan iemand dit bevestigen en welk merk zou je aanraden?
Is de Amiko Mirax his-4200 bv een aanrader?

Wil het kastje puur en alleen gebruiken voor IPTV
Ik heb ze wel en sommige gehad, vraag maar raak 😉 types kan ik je geven, verkopen doe ik niet
De his-4200 doet het goed, deze wil bijvb wel 4k afspelen. Is lekker vlot, afstandsbediening vind ik persoonlijk ruk.
Ook het gemis dat je er niet veel apps bij kunt installeren vind ik zelf zonde.
En bijvb ten opzichte van andere kastjes kan 1gb geheugen wel eens een na deel zijn

Laatst bewerkt:
Ik heb ze wel en sommige gehad, vraag maar raak 😉 types kan ik je geven, verkopen doe ik niet
Nou ja, zijn ze echt zo eenvoudig en snel in gebruik? Ik kan bv geen box vinden die meer heeft dan 1 gb ram. Is dat niet weinig? Of kun je dat niet vergelijken met een Android kastje die toch minimaal 2 gb nodig heeft voor een beetje snelheid?
Ze zijn relatief goedkoop in verhouding met een top Android kastje.
Interface? Inloggen met Xtream codes?
.

Mijn reactie, volgens sommige mensen bevooroordeeld. Is niet waar, eerlijk daarintegen wel (maar is persoonlijk, welke waarde je er aan hecht is jouw keus)
Met een Linux box kun je prima zowel xtream als m3u gebruiken dat is geen probleem. Met Linux  hoeft 1gb aan geheugen ook zeker geen probleem te zijn hoor. Draait lekker, doet wat het moet doen.

De meest rechtse komt een beetje in de buurt van de shield. Gebruik je die afstandsbediening bijvb met de Shield vindt ik hem slecht, weinig knoppen.
Dan is een Linux box bijvb veel simpeler, daar heb je als hoofdscherm bijvb livetv vod en series en instellingen. Meer keus heb je niet(bij sommige wel na een update maar ik zou er niet blij van worden).
In de begintijd was een Linux box makkelijker kwa bediening tov een Shield met tivimate(ik reken het niveau hier een beetje als de tweakers onder de boxen, we redden ons wel) maar mensen die er geen ervaring mee hadden waren echt beter af met een Linux box.

Inmiddels is de ontwikkeling echt snel gegaan en hebben veel merken er op in gespeeld en bijvb de afstandsbediening aangepast. Daar zitten bij veel merken nu sneltoetsen op zodat je snel kunt wisselen tussen livetv vod en series, zie de foto.
Voor mij voegen de Linux boxen ook bijna niks meer toe.
Al moet ik er wel bij zeggen dat die makkelijke sneltoetsen bij bijvb de formuler(2de afstandsbediening van links) ontbreken, gemiste kans.
Ook heb je bij weinig Linux boxen bijvb de optie om ook kodi te installeren of zoals @Streamer of @briantjuh bijvb een app als nlziet te installeren.
Dus mijn keus zou persoonlijk altijd een Android box zijn. Je zegt dat de Linux boxen relatief goedkoop zijn (heb simpel op google gekeken hoor) dan zit de his-4200 rond €88,00 dan zou ik toch echt voor de pure2+ gaan voor €89.
Ik heb zelf liever een goede Android box want je hebt veel meer mogelijkheden en de bediening is bij veel tegenwoordig ook super simpel

Mijn reactie, volgens sommige mensen bevooroordeeld. Is niet waar, eerlijk daarintegen wel (maar is persoonlijk, welke waarde je er aan hecht is jouw keus)
Met een Linux box kun je prima zowel xtream als m3u gebruiken dat is geen probleem. Met Linux  hoeft 1gb aan geheugen ook zeker geen probleem te zijn hoor. Draait lekker, doet wat het moet doen. Hier een foto van een paar afstandsbedieningen van bijvb de boxen van een foto hier voor gepost.
Bekijk bijlage 8840
De meest rechtse komt een beetje in de buurt van de shield. Gebruik je die afstandsbediening bijvb met de Shield vindt ik hem slecht, weinig knoppen.
Dan is een Linux box bijvb veel simpeler, daar heb je als hoofdscherm bijvb livetv vod en series en instellingen. Meer keus heb je niet(bij sommige wel na een update maar ik zou er niet blij van worden).
In de begintijd was een Linux box makkelijker kwa bediening tov een Shield met tivimate(ik reken het niveau hier een beetje als de tweakers onder de boxen, we redden ons wel) maar mensen die er geen ervaring mee hadden waren echt beter af met een Linux box.

Inmiddels is de ontwikkeling echt snel gegaan en hebben veel merken er op in gespeeld en bijvb de afstandsbediening aangepast. Daar zitten bij veel merken nu sneltoetsen op zodat je snel kunt wisselen tussen livetv vod en series, zie de foto.
Voor mij voegen de Linux boxen ook bijna niks meer toe.
Al moet ik er wel bij zeggen dat die makkelijke sneltoetsen bij bijvb de formuler(2de afstandsbediening van links) ontbreken, gemiste kans.
Ook heb je bij weinig Linux boxen bijvb de optie om ook kodi te installeren of zoals @Streamer of @briantjuh bijvb een app als nlziet te installeren.
Dus mijn keus zou persoonlijk altijd een Android box zijn. Je zegt dat de Linux boxen relatief goedkoop zijn (heb simpel op google gekeken hoor) dan zit de his-4200 rond €88,00 dan zou ik toch echt voor de pure2+ gaan voor €89.
Ik heb zelf liever een goede Android box want je hebt veel meer mogelijkheden en de bediening is bij veel tegenwoordig ook super simpel
Hartelijk dank voor dit zeer uitgebreide antwoord. Je hebt me nu wel overtuigd om niet voor een Linux te gaan. Ik dacht trouwens dat ik veel afstandsbedieningen had, maar jij kunt er ook wat van zeg

Want dit heb ik met de pure2+ bij dezelfde lijn met de juiste instellingen, dus zeg maar wat beter is 😉
[automerge]1684423961[/automerge]
En dan mag je zeggen dat ik op de man reageer. Jouw reacties tonen ook weinig respect soms.
Maar ik kom wel met bewijs

Laatst bewerkt:
A_rjen kijk eens op de formuler Mytvonline 3 en bij VOD bij bv bioscoop en naar een film gaat niet helemaal doorklikken om af te spelen.
of je daar ook geen afbeelding met info boven de film ziet.
bij series zie ik dat wel maar in vod niet. Eerste foto is wat ik zie en de tweede is wat ik wil zien.

Bijlagen

• IMG_0933.jpeg
    IMG_0933.jpeg
    2,1 MB · Weergaven: 16
  • IMG_0935.jpeg
    IMG_0935.jpeg
    368,9 KB · Weergaven: 16
Laatst bewerkt:
Ja, die zie ik wel hoor. Welke server gebruik je als ik vragen mag(dan kan ik iets gerichter mee kijken)foto's maken wil ik zo wel doen mocht je bewijs willen hoor