YouTube

Zou zomaar kunnen dat wanneer je op "geavanceerd", je verder kunt. Als je dat wilt, tenminste........
 
  • Like
Reacties: webber
Zou zomaar kunnen dat wanneer je op "geavanceerd", je verder kunt. Als je dat wilt, tenminste........

Ik heb op "geavanceerd" geklikt en het is gelukt. Ik moest de app "youtube addon personal" nog bestempelen als betrouwbare app.
Dank je wel voor de tip.
 
Hier kan ik YouTube ook niet meer gebruiken in Kodi, is er een alternatieve addon?
 
Hier kan ik YouTube ook niet meer gebruiken in Kodi, is er een alternatieve addon?
Ik heb net even getest en bij mij doet de addon het nog perfect.
Deed de add-on het bij u het eerder wel?
Met eigen api zoals beschreven in dit topic?

Manieren om YouTube te bekijken of downloaden gaan het wel moeilijker krijgen
 
Eerder deed de YouTube addon het wel goed, maar heb geen api, vind dat zo’n gedoe!
 
Maakt toch niet uit wanneer, die Api is gewoon een achterlijke methode die geen eens werkt?
Ben op zoek naar een Addon die wel normaal werkt?
 
Maakt toch niet uit wanneer, die Api is gewoon een achterlijke methode die geen eens werkt?
Ben op zoek naar een Addon die wel normaal werkt?
Zoals ik en vele anderen al eerder in dit topic geschreven hebben werkt de api methode prima. En ook niet echt moeilijk aan te maken, de eerste keer heeft het me 10 minuten gekost.

YouTube heeft enkele maanden aanpassingen gedaan waardoor per api een kleiner aantal opzoekingen gedaan kunnen worden, daardoor werkte de api van de ontwikkelaars van deze addon niet meer voor alle gebruikers. Dus nu moet elke gebruiker een eigen api aanmaken op deze addon te gebruiken.

Ik begrijp wel dat google liever heeft dat we de advertenties in de app of op de website bekijken, dat is hun bron van inkomen.

Ik ben me niet bewust van een andere kodi addon met dezelfde functies, wel zijn er android apps om YouTube zonder advertenties te kijken, oa smart YouTube tv en YouTube vanced
 
@Dominique DB Misschien voor jou makkelijk, maar ben er nu 2x een uur mee bezig geweest en dan werkt het nog niet, het zijn gewoon teveel handelingen! ?

@funnyguy De gewone YouTube add-on werkt hier niet!?
 
@Dominique DB Misschien voor jou makkelijk, maar ben er nu 2x een uur mee bezig geweest en dan werkt het nog niet, het zijn gewoon teveel handelingen! ?

@funnyguy De gewone YouTube add-on werkt hier niet!?
Je kan hier dan toch hulp vragen bij het aanmaken van die api, of misschien een nieuw topic aanmaken met screenshots enzovoort. Samen geraken we er wel.
 
  • Like
Reacties: Lex
Wat je ook kunt doen met Youtube, is gewoon afspeellijsten downloaden met het programma 4-K videodownloader, je hebt dan al geen reclame meer...

Zet ze op de harde schijf van de pc of nas, en koppel dit aan Kodi ik moet eerlijk zijn dat ik dit niet doe, ik kijk en en luister alles op mijn computers die aangesloten zijn op al mijn schermen in en rondom mijn huis.
1 Binnen, 2 in het tuinhuis, en 2 in het buitenverblijf... totaal een gig of 10, en nu al meer dan 20:000 muziek en videoclips.
Het is wel een werk om een favoriete map te maken, en bij te houden.

Heb je een favoriete map, even alles door MP3/4 gain, en gaan met die banaan!!!

Heeft niks met de TS te maken, maar zo doe ik het...
 
Ik doe het via mijn telefoon met de kore app, gewoon kopiëren en plakken.

Maar het kan ook via een browser op je pc.

Toggle eerst bij de api instellingen in de kodi yt addon, enable api configuration page (in het Nederlands: api instellingen pagina inschakelen) aan
Ga naar:
http://<IP of Kodi device>:<port>/api

ip of kodi device en port moet je zelf invullen, ip zal iets van 192.168.1.xxx zijn, en port zou standaard 50152 zijn


Als je kodi hierna herstart zou het wel moeten werken
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Reacties: TomIsHere
Enne, @TomIsHere, werkt het nu?

Ik zal hier ook even de nieuwe link naar github plaatsen, waar men de uitleg van het maken en invoeren van de api sleutel kan vinden:
 
er zijn verschillende YT video's die laten zien hoe je een API key aan moet maken. Probleem dat ik had, was dat ik dit op mijn PC heb gedaan. Die heeft geen copy/paste 'verbinding' met mijn raspberry PI3b+. Dus dat werd printen en overtikken met een BT toetsenbord aan de PI. Duurt even, maar dan werkt het wel. Als je als YT gebruiker wilt inloggen, moet je ook nog je 'device' koppen door naar een website van Google te gaan, maar dat is 'strait' forward.
 
met deze gaat het heel simpel copy and paste the Kore official remote control app
 
er zijn verschillende YT video's die laten zien hoe je een API key aan moet maken. Probleem dat ik had, was dat ik dit op mijn PC heb gedaan. Die heeft geen copy/paste 'verbinding' met mijn raspberry PI3b+. Dus dat werd printen en overtikken met een BT toetsenbord aan de PI. Duurt even, maar dan werkt het wel. Als je als YT gebruiker wilt inloggen, moet je ook nog je 'device' koppen door naar een website van Google te gaan, maar dat is 'strait' forward.
Er zijn nog opties, bv. in de browser op je pc.
Op github staat de uitleg, en enkele post hierboven heb ik dit ook al geschreven, heel moeilijk is het niet, zeker makkelijker dan alles intoetsen


nu is het voor u misschien al te laat, maar de volgende keer dat ge kodi installeert probeer deze opties dan eens
 
Ik heb nu enige dagen YT 'werkend' maar kwam er achter dat ik verscheidene video's niet kan bekijken. De add-on probeert het twee keer maar dan stopt het.

Het 'vreemde' is dat het meestal video's zijn, die, als je die op een 'normale' manier bekijkt, voorafgegaan worden door twee (2) korte reclames. Meestal kun je dan op 'overslaan' klikken, maar in kodi zie je dat allemaal niet. En wat mij ook opvalt is dat daarna als je de video selecteert je niet meer de lengte in minuten ziet. Andere video's die wel af te spelen zijn, zie je wel de speelduur (bij selectie). Ik vraag mij af of dit een bekend probleem is.
 
Laatst bewerkt:
Hi,
sinds enkele weken is het menu "mijn abonnementen" leeg in de Youtube Addon.
Als ik ingelogd ben op de youtube addon en kies "mijn abonnementen" zie ik alleen 3 puntjes.
Weet iemand waarom dat is?

bvd,
Miguel
 
Wel de laatste versie (6.8.8.)van addon ? versie
is van 3 dagen geleden .
 
  • Like
Reacties: webber