YouTube

Wel de laatste versie (6.8.8.)van addon ? versie
is van 3 dagen geleden .
Ik zal vanavond eens gaan kijken welke versie ik heb.
Normaal worden de addons automatisch ge-updated.

Ik lees net op github.com dat het een bekend probleem is.

Hopelijk is het met de laatste update weer goed.
 
Werkt de beta update van de addon? 6.8.8 geeft steeds een foutmelding (playlist not found) bij het openen van nog te kijken video's. Dan maar casten, zou wel mooi zijn als de addon het in de toekomst weer doet.
 
Waarom gebruiken jullie uit dezelfde repo niet video.tubed?

You must be registered for see images attach
 
ik heb in kodi(libreelec) youtube geïnstalleerd en de api-key, client-id en client-secret ingevuld; het inloggen via google.com/device is gelukt en ik kon dus aan de slag. Een zoekopdracht gedaan en dat werkte prima. Maar...als ik eender welke video wil afspelen dan wil die video wel starten (heel eventjes komt bovenaan de titel op het scherm) maar daarna valt de video onmiddellijk terug uit (mpeg-dash - inputstream adaptive zijn geselecteerd en al de overige addons vrtnu-vtmgo retrospect enz werken prima met widevine) Vermoedelijk heb ik iets over het hoofd gezien of ligt het aan slechts enkele instellingen (in kodi of in youtube) . Kan iemand mij helpen of suggesties doen?

Edit 9/3/21
Mijn probleem is opgelost. Ik heb dus ook een nieuwere beta-versie van youtube geïnstalleerd, zoals gesuggereerd werd in onderstaande reacties en door verdere opzoekingen op het internationaal kodiforum heb ik ook gevonden dat bij Settings in de Rubriek Geavanceerd
het item "Ondersteun de alternatieve speler" op uit zou moeten staan. Daarna functioneerde youtube perfect. Misschien toeval, soit, maar youtube werkt nu prima -iedere video kan afgespeeld worden - all mogelijke opties werken. Aan allen die gereageerd hebben : hartelijk dank!
 
Laatst bewerkt:
Ik had ook problemen met YouTube. Sommige video's speelden wel en anderen niet. Heb een nieuwere niet officiële versie 6.8.10 hiervandaan gehaald en die werkte weer prima (releases openklappen):

 
Ik had ook problemen met YouTube. Sommige video's speelden wel en anderen niet. Heb een nieuwere niet officiële versie 6.8.10 hiervandaan gehaald en die werkte weer prima (releases openklappen):

Deze staat ook in de official Kodi repo
 
ik heb ook iets vreemds met youtube. Als ik abonnementen selecteer krijg ik weer een lijstje te zien maar als ik dan een video selecteer gaat OSMC bufferen. Als ik het via de 'truc' van videos in een eigen playlist zetten en dan afspelen via de playlist, wordt er niet meer gebufferd. Iemand bekend met deze 'feature' ? Lijkt mij een typisch geval van 'memory leak' of iets soortgelijks met te weinig geheugen?
 
Goedemorgen, ik probeer al een tijdje de YouTube API sleutel in te voeren, zonder succes.
Ik heb Kodi 19 prima draaien op een Fujitsu E920 desktop met Ubuntu 18.04 LTS en Firefox browser.
Alles werkt tot nu toe perfect behalve de add-on YouTube.
Ik heb API key 1 en TV client 1 plus Client ID en Client Secret.
Kodi geeft voor HTTP Server 192.168.178.171 en poort 50152.
Als ik in de browser als adres opgeef zegt Firefox het adres niet te kunnen vinden.
Als ik de API 1 sleutel knip en probeer in te plakken in Kodi lukt dat ook niet, wordt gewoon genegeerd.
Wat kan ik doen om de add-on YouTube in Kodi aan de praat te krijgen?
Alvast bedankt voor de moeite en een fijn weekend, HHarry18
 
Goedemorgen, ik probeer al een tijdje de YouTube API sleutel in te voeren, zonder succes.
Ik heb Kodi 19 prima draaien op een Fujitsu E920 desktop met Ubuntu 18.04 LTS en Firefox browser.
Alles werkt tot nu toe perfect behalve de add-on YouTube.
Ik heb API key 1 en TV client 1 plus Client ID en Client Secret.
Kodi geeft voor HTTP Server 192.168.178.171 en poort 50152.
Als ik in de browser als adres opgeef zegt Firefox het adres niet te kunnen vinden.
Als ik de API 1 sleutel knip en probeer in te plakken in Kodi lukt dat ook niet, wordt gewoon genegeerd.
Wat kan ik doen om de add-on YouTube in Kodi aan de praat te krijgen?
Alvast bedankt voor de moeite en een fijn weekend, HHarry18
Heb je ook in de YouTube addon API instellingen pagina inschakelen aangevinkt? Ook na het aanvinken kodi even uitschakelen en terug opstarten kan helpen.
You must be registered for see images attach

En gebruik je het ip adres zoals kodi het op je apparaat aangeeft?
You must be registered for see images attach

Je kan ook een andere browser proberen.
 
Hallo Dominique DB, dank voor je antwoord! Ja, ik heb API instellingen pagina ingeschakeld. Ik gebruik het IP adres dat aangegeven wordt bij HTTP server. Met het adres in Overzicht ga ik het nog eens proberen. Ik hou je op de hoogte. HHarry18
 
Hi Dominique DB, heb het IP adres bij HTTP Server aangepast aan dat van Overzicht en kreeg de melding dat dit IP adres al gebruikt wordt. Heb voor de zoveelste keer de video van Github stap voor stap gevolgd maar het resultaat is niet veranderd. Mijn credentials kunnen niet bij API van Kodi ingevuld worden. Overigens werkt YOUTube wel goed op mijn PC zonder Kodi maar ik vind Kodi een handige app, vandaar. Heb verder op het forum gezien dat er veel mensen problemen hebben met de YouTube - Kodi add-on. Misschien komt er nog een oplossing. HHarry18
 
Hi Dominique DB, heb het IP adres bij HTTP Server aangepast aan dat van Overzicht en kreeg de melding dat dit IP adres al gebruikt wordt. Heb voor de zoveelste keer de video van Github stap voor stap gevolgd maar het resultaat is niet veranderd. Mijn credentials kunnen niet bij API van Kodi ingevuld worden. Overigens werkt YOUTube wel goed op mijn PC zonder Kodi maar ik vind Kodi een handige app, vandaar. Heb verder op het forum gezien dat er veel mensen problemen hebben met de YouTube - Kodi add-on. Misschien komt er nog een oplossing. HHarry18
Heb je toegang tot een android smartphone? Met de kore app kan je kodi besturen, maar ook tekst plakken. Zo heb ik de api gegevens ingegeven op mijn toestellen.
Gewoon de api gegevens in een tekst bestand opslaan en dat dan openen op je telefoon (met bv x-plore app), de gegevens 1 voor 1 knippen en met kore plakken terwijl je in kodi op je pc
You must be registered for see images attach

 
Hi Dominique DB, dank voor je moeite!! Ik doe toch iets verkeerd denk ik. Met Kore op mijn Android telefoon kan ik beneden Kodi op de smart tv wel bedienen, maar niet Kodi op de PC. Het wordt me duidelijk dat IP 192.168.178.171, poort 50152 niet gevonden wordt, terwijl deze gegevens wel bij het Kodi onderdeel HTTP server op de PC vermeld worden. Het andere IP adres is van mijn router, heb ik ook geprobeerd maar werkt ook niet. Ik ben het nu even kwijt. HHarry18
 
Elk device wat is aangesloten op je thuisnetwerk heeft een eigen IP adres. Je moet Kore dus voor elk device instellen. Dit is dus het IP adres van je TV en je PC. Het is het handigst om Kore zelf je netwerk af te laten zoeken.
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen Shaman, dank voor het meedenken. Ik laat Kore het netwerk afzoeken maar die kan niets vinden. Heb IP van PC ingevoerd, zelfde resultaat. Het blijkt dat de aangegeven HTTP server 192.168.178.171 met poort 50152 niet door Kodi opgestart wordt. Gebruik nu Kodi maar zonder add-on YouTube ondanks dat in alle credentials heb. Ik heb nu letterlijk alles geprobeerd en er heel veel tijd aan gespendeerd, jammer. HHarry18
 
Zou kunnen dat je de instellingen in Kodi nog moet aanpassen zodat bediening op afstand is toegestaan.

You must be registered for see images attach
 
@HHarry18, ik bedenk net dat je pc misschien een firewall heeft die roet in het eten gooit.

Maar geef anders de api gegevens met kore in op je tv en kopieer dan de inhoud van de .kodi folder van je tv met een bestandsbeheer app naar een usb stick, om op je pc op de juiste plek te plaatsen

Zo heeft je pc direct de exact zelfde instellingen als je tv.

De .kodi folder vind je in android/data/org.xbmc.kodi

En op je pc hangt locatie van de kodi data folder van je besturingssysteem af.
In Windows zou dit C:\Users\<YourUsername>\AppData\Roaming\Kodi moeten zijn



Ik gebruik als bestandsbeheer app op android x-plore