Opgelost zwart scherm met de tekst adroid

Rodger

Forumlid
24 mei 2018
10
11
6
56
Hallo beste forum leden,
Mijn naam is Rodger en ik ben vandaag lid geworden van het kodi-forum.
Ik heb een SCISHION V88 tv box.
Deze heeft altijd prima gewerkt.
Na lange tijd (circa 6 maanden) niet gebruikt te hebben, heb ik de tvbox gisteren weer aangezet.
Echter, ik krijg nu alleen een zwart scherm met de witte tekst ANDROID in beeld.
Via de av uitgang heb ik met een tandenstoker de box gereset.
Daarna kreeg ik een menu in beeld.
Ik heb via de keuzemenu de box terug gezet in fabrieksinstelling.
Daarna een reboot gegeven.
Dit heeft helaas geen goed resultaat opgeleverd, het scherm blijft zwart met de android tekst erop.
Is deze tvbox nog te redden?

Dan horen wij ongetwijfeld daarna of het een koud kunstje was om je V88 weer tot leven te wekken :unsure:
Het is niet gelukt om leven te krijgen in de V88
Ik krijg een foutmelding als ik de img-file wil inlezen met USB burning tool
Het gaat om de img file: update_mx4n_5.1_20160827(v88).img
Deze firmware heb ik van de site van scishion gedownload
Ik heb geprobeerd via andere sites een firmware te downloaden, helaas worden die sites geblokkeerd door mijn virusscanner.
Heeft iemand voor mij een bruikbare firmware voor de v88 box, het hoeft niet de laatste versie te zijn.
Alvast hartelijk dank

Bijlagen

• foutmelding.jpg
    foutmelding.jpg
    213 KB · Weergaven: 7
  • Like
Reacties: Andre19721972
Jazeker,
Ik heb zelf ook een V88 liggen, en heb Android 5 en 6. 1/8 RK3329 Mali 450.

En jij hebt een ROCKCHIP 3229 en daar kan je geen Amlogic Usb burning tool voor gebruiken.
Die ik nu plaats, is de Android 5.1.1 versie met de goede software.
https://www.dropbox.com/s/s7ie2yvsvizd6s2/V88 1-8 Android 5-1-1.rar?dl=0

(2e download Android 6.1.1,je hebt beide nodig ivm software in 1e link)
https://www.dropbox.com/s/d7zw97jxn...k_flash-update_20170405ANDRE19721972.rar?dl=0
Het kan idd gebeuren dat een virusscan gaat loeien op een bestand die relatief weinig gebruikt word.
Zeker bij een .exe bestand.
Het programma wat jij nodig hebt, zijn er 2.
Factory tool 1.39 en driver assistant 4.4.
Open eerst driver assistant en druk op install driver.
Open daarna Factory tool en laad de img.
Neem een kabel met aan weerzijde Usb-A 2.0
Als de firmware is ingeladen, hou dan met een lucifer het reset knopje op je box ingedrukt. (Zit in het AV gaatje)
Doe dan de kabel vanaf je pc/laptop in je box en hou de lucifer ingedrukt, tot je ziet dan op je scherm Loaded komt te staan in Factory tool.
Dan laat je de lucifer los en klik je op RUN. 1.30 min en klaar.
Je hebt dus geen adapter nodig. (behalve als je usb poort van je Pc/laptop te zwak is, maar die kans is tegenwoordig klein)
Je kan de driver(s) ook weer direct verwijderen, al doe ik dat nooit, hij is voor meerdere RK Processors te gebruiken namelijk en neemt geen ruimte in beslag met die paar Kb.

Als je virusscanner afgaat, zet hem dan gewoon even uit.
Ik haal mijn programma`s door Norton pro en Antimalwarebytes heen, en ook ik moet altijd die .exe bestanden uitsluiten in Norton.
Dat doe ik alleen als ik weet waar het vandaan komt.

(Mijn Filelinked code van mijn appstore is 22599986 doe mee en download ook filelinked via https://www.filelinked.com , zeker de moeite waard!!)

Laatst bewerkt:
  • Like
Reacties: Lex en mrmiyagi
Jazeker,
Ik heb zelf ook een V88 liggen, en heb Android 5 en 6. 1/8 RK3329 Mali 450.

En jij hebt een ROCKCHIP 3229 en daar kan je geen Amlogic Usb burning tool voor gebruiken.
Die ik nu plaats, is de Android 5.1.1 versie met de goede software.
https://www.dropbox.com/s/s7ie2yvsvizd6s2/V88 1-8 Android 5-1-1.rar?dl=0

(2e download Android 6.1.1,je hebt beide nodig ivm software in 1e link)
https://www.dropbox.com/s/d7zw97jxn...k_flash-update_20170405ANDRE19721972.rar?dl=0
Het kan idd gebeuren dat een virusscan gaat loeien op een bestand die relatief weinig gebruikt word.
Zeker bij een .exe bestand.
Het programma wat jij nodig hebt, zijn er 2.
Factory tool 1.39 en driver assistant 4.4.
Open eerst driver assistant en druk op install driver.
Open daarna Factory tool en laad de img.
Neem een kabel met aan weerzijde Usb-A 2.0
Als de firmware is ingeladen, hou dan met een lucifer het reset knopje op je box ingedrukt. (Zit in het AV gaatje)
Doe dan de kabel vanaf je pc/laptop in je box en hou de lucifer ingedrukt, tot je ziet dan op je scherm Loaded komt te staan in Factory tool.
Dan laat je de lucifer los en klik je op RUN. 1.30 min en klaar.
Je hebt dus geen adapter nodig. (behalve als je usb poort van je Pc/laptop te zwak is, maar die kans is tegenwoordig klein)
Je kan de driver(s) ook weer direct verwijderen, al doe ik dat nooit, hij is voor meerdere RK Processors te gebruiken namelijk en neemt geen ruimte in beslag met die paar Kb.

Als je virusscanner afgaat, zet hem dan gewoon even uit.
Ik haal mijn programma`s door Norton pro en Antimalwarebytes heen, en ook ik moet altijd die .exe bestanden uitsluiten in Norton.
Dat doe ik alleen als ik weet waar het vandaan komt.

(Mijn Filelinked code van mijn appstore is 22599986 doe mee en download ook filelinked via https://www.filelinked.com , zeker de moeite waard!!)

Beste Andre
Hartelijk dank voor jouw reactie.
Ik heb de aanwijzingen van jou gevolgd.
Dat ging prima tot en met het inladen van de firmware (5.1) in factory tool
Ik heb de melding loaded niet gezien maar de tvbox is helaas overleden toen ik de usb kabel aansloot met de resetknop ingedrukt.
Als ik nu de adaptervoeding aansluit op de box gebeurt er niks meer, het ledje wordt niet meer blauw
Ik ga toch maar een nieuwe box kopen, dit type is bovendien erg goedkoop geworden.
Heb jij een goed advies welke type box op dit moment een goede keuze is?
Alvast hartelijk dank

• Like
Ik heb hier een zelfde box liggen,
Tja, mogelijk was er toch wat anders aan de hand, want de manier die ik uitlegde was goed.

Je vroeg om een goed kastje.
In mijn beleving en uit eigen ervaring (en nog in gebruik) is de H96pro+ met de Amlogic S912 3gigh Ram en 32gigh rom en een Mali T820 scoort rond de 65000 in de benchmark.
Hij draait op Android 7.1.2 en heeft 2.4 en 5.8G Wifi, en bedraad 1000Mbs

Dit is de link, https://www.gearbest.com/tv-box-mini-pc/pp_503486.html?wid=1433363&lkid=10428321
Als je hem via DHL Express laat versturen, dan zit je wel vast aan inklaring en Btw, en komt de box uit op 100 euro.
Dat is deze box zeker waard.
De inklaring en btw worden door een eigen douane dienst van DHL tijdens het procces verwerkt.
Je betaald aan de deur de postbode gepast/of gepind een bedrag van rond de 30 euro.
Een ander voordeel, je hebt hem binnen 10 dagen in huis.
Expressvracht kost wel 9 euro extra bij GB.
Via Free shipping kan het door de douane glippen, maar tegenwoordig houden ze vrijwel alles tegen.
Daarom zeg ik altijd, hou gewoon rekening met die kosten, kan het ook niet tegenvallen.
En via Free shipping kan de levering wel 5 a 6 weken duren.

Wat ik daarna ook altijd doe met chinese boxjes, ik maak er altijd een 5 volt ventilator onder.
Het kan ook met een oude 12 volt fan uit een pc.
Sluit deze aan op een oude oplader van een telefoon (5 volt) en zet je mediabox daar bovenop (Draait alleen wat minder Rpm,maar koelt prima).
Je moet wel 1x per 2 weken even reinigen met een kwastje, maar je hebt nooit geen last van overheating.
Als je 100 euro meer uitgeeft, dan heb je de beste mediaspeler die er is op dit moment.
De Nvidia Shield zonder controller kost 199 euro, en met 229 bij Coolbeu met 2 jaar all carry in garantie.
Als je een Shield koopt, deze heb ik zelf ook, heb ik ontzettend veel leuk spul + 3 eigen appstores waar je ook betaalde apps gratis kan installeren.
De Shield is nu ook Android Tv os 8 aan het uitrollen, ik heb de eerste beelden op Youtube al gezien.

Je mag mij die print van de V88 wel opsturen hoor.
Haal de print uit het bakje, doe deze is een bubbelenvelop, en stuur hem naar de Lytse Kamp 33 9243KN te Bakkeveen.
Doe er een retour adres bij.
het kost je niks, je box is niet kapot maar gebrikt.
Ik heb deze binnen 5 minuten weer aan de gang.
Mijn adres is niet geheim, en ik heb al velen mensen hier geholpen.
Ik heb alleen de print nodig, de rest heb ik hier wel.

Ik ga hem op een hele andere manier flashen.
Dat doe ik door een kleine sluiting te maken op de print en hem opnieuw in de bootstand te krijgen.
niet te snel opgeven.
Ik heb heel wat mediaboxen getest, koop die H96pro+ van het merk Alfawise of een Shield, dan zit je wel goed.
Ik heb ook wel een paar Beelinks, maar deze kunnen niet tippen aan de waarde van de benchmark van de Alfawise H96pro+, de Shield scoort 134000 in de benchmark.

Beste Andre
Hartelijk dank voor jouw reactie.
Ik heb de aanwijzingen van jou gevolgd.
Dat ging prima tot en met het inladen van de firmware (5.1) in factory tool
Ik heb de melding loaded niet gezien maar de tvbox is helaas overleden toen ik de usb kabel aansloot met de resetknop ingedrukt.
Als ik nu de adaptervoeding aansluit op de box gebeurt er niks meer, het ledje wordt niet meer blauw
Ik ga toch maar een nieuwe box kopen, dit type is bovendien erg goedkoop geworden.
Heb jij een goed advies welke type box op dit moment een goede keuze is?
Alvast hartelijk dank

Laatst bewerkt:
Ik heb hier een zelfde box liggen,
Tja, mogelijk was er toch wat anders aan de hand, want de manier die ik uitlegde was goed.

Je vroeg om een goed kastje.
In mijn beleving en uit eigen ervaring (en nog in gebruik) is de H96pro+ met de Amlogic S912 3gigh Ram en 32gigh rom en een Mali T820 scoort rond de 65000 in de benchmark.
Hij draait op Android 7.1.2 en heeft 2.4 en 5.8G Wifi, en bedraad 1000Mbs

Dit is de link, https://www.gearbest.com/tv-box-mini-pc/pp_503486.html?wid=1433363&lkid=10428321
Als je hem via DHL Express laat versturen, dan zit je wel vast aan inklaring en Btw, en komt de box uit op 100 euro.
Dat is deze box zeker waard.
De inklaring en btw worden door een eigen douane dienst van DHL tijdens het procces verwerkt.
Je betaald aan de deur de postbode gepast/of gepind een bedrag van rond de 30 euro.
Een ander voordeel, je hebt hem binnen 10 dagen in huis.
Expressvracht kost wel 9 euro extra bij GB.
Via Free shipping kan het door de douane glippen, maar tegenwoordig houden ze vrijwel alles tegen.
Daarom zeg ik altijd, hou gewoon rekening met die kosten, kan het ook niet tegenvallen.
En via Free shipping kan de levering wel 5 a 6 weken duren.

Wat ik daarna ook altijd doe met chinese boxjes, ik maak er altijd een 5 volt ventilator onder.
Het kan ook met een oude 12 volt fan uit een pc.
Sluit deze aan op een oude oplader van een telefoon (5 volt) en zet je mediabox daar bovenop (Draait alleen wat minder Rpm,maar koelt prima).
Je moet wel 1x per 2 weken even reinigen met een kwastje, maar je hebt nooit geen last van overheating.
Als je 100 euro meer uitgeeft, dan heb je de beste mediaspeler die er is op dit moment.
De Nvidia Shield zonder controller kost 199 euro, en met 229 bij Coolbeu met 2 jaar all carry in garantie.
Als je een Shield koopt, deze heb ik zelf ook, heb ik ontzettend veel leuk spul + 3 eigen appstores waar je ook betaalde apps gratis kan installeren.
De Shield is nu ook Android Tv os 8 aan het uitrollen, ik heb de eerste beelden op Youtube al gezien.

Je mag mij die print van de V88 wel opsturen hoor.
Haal de print uit het bakje, doe deze is een bubbelenvelop, en stuur hem naar de Lytse Kamp 33 9243KN te Bakkeveen.
Doe er een retour adres bij.
het kost je niks, je box is niet kapot maar gebrikt.
Ik heb deze binnen 5 minuten weer aan de gang.
Mijn adres is niet geheim, en ik heb al velen mensen hier geholpen.
Ik heb alleen de print nodig, de rest heb ik hier wel.

Ik ga hem op een hele andere manier flashen.
Dat doe ik door een kleine sluiting te maken op de print en hem opnieuw in de bootstand te krijgen.
niet te snel opgeven.
Ik heb heel wat mediaboxen getest, koop die H96pro+ van het merk Alfawise of een Shield, dan zit je wel goed.
Ik heb ook wel een paar Beelinks, maar deze kunnen niet tippen aan de waarde van de benchmark van de Alfawise H96pro+, de Shield scoort 134000 in de benchmark.

Hoi Andre,
Dank je wel voor jouw uitgebreide reactie.
Ik had de tv box al dood verklaard.
Maar ik wil toch graag gebruik maken van jouw aanbod om een laatste poging te wagen voor reparatie.
Ik zal de print naar je opsturen.
Indien het je lukt om de box aan te praat te krijgen betaal ik je natuurlijk in ieder geval de retourkosten en de gemaakte materiaalkosten.
En anders ga ik zeker een van de door jou aanbevolen kastjes kopen.
[automerge]1527682721[/automerge]
Ondanks het uitgebreide en uitstekende advies van André wil ik je deze link https://kodi-forum.nl/threads/top-10-tv-boxen-van-dit-moment.3235/ niet onthouden.

Dank je wel LEX voor jouw input
Ik zal de link met aandacht bekijken

Stuur maar gewoon op in een bubbelenvelop, dat kost je 3 euro (brievenbuspost)
Ik hoef geen geld terug voor het terug/retour sturen.
En onderdelen heb ik niet nodig.
Het kan ook zijn dat je adapter kapot is.
Heb jij een multimeter?
Zo ja, hou de rode pen aan de binnenkant van de plug van je adapter, en de zwarte pen hou je aan de buitenmantel van de plug.
Kijk even of hij nog stroom geeft, zo niet, dan heb ik wel een nieuwe adapter liggen.
Ik koop altijd alles groot in, en heb werkelijk alles op voorraad.
En als het met jou print niet lukt, dan stuur ik mijn printje naar je toe.
Ik heb zat van dit spul liggen, en doe er niets mee.
Daar werkt alles op, Android 5 of 6 is een keus die je kan maken, in mijn beleving is de Android 5 versie meer geschikt voor de V88.
Android 6 neemt toch een hoop meer van het Ram en Rom geheugen.
Toen Kodi nog onder 16.1 Jarvis draaide, was dit een box die werkelijk alles afspeelde zonder problemen.
Ook de build van Kodi is in de loop vd tijd zwaarder geworden.
Ook Lex heeft al eens een lijstje geplaatst met prestatie scores, deze plaats ik even wat uitgebreider.
De Apple Tv van de 4e gen scoort lager dan de Nvidia Shield 2017, de Apple Tv van de 5e gen scoort hoger dan de Shield 2017.
De H96max heb ik zelf 2x in bezit.
Mijn benchmarktest kwam uit op 93.000, maar het is een grote knoeiboel in de firmware.
Dat grapje koste mij 116 euro (NOOIT geen MAX meer)

De H96pro+ 3/32 is getest op zijn totaal score en staat op de 12e plaats met 40 a 45000 in de score.
Waar wij hem voor gebruiken, ligt dat nog 20.000 hoger.
De gehele top 10 heb ik getest, en de beste van de betaalbare boxen, blijft de Alfawise H96pro+ 3/32
Draait hier nu 2 jaar op de logeerkamer, en werkt altijd.
Ik heb het hier wel over de prijs/kwaliteitsverhouding. (De performance van de H96pro+ valt onder de High klasse)

In mijn ogen blijft de Shield de beste box.
De Apple Tv is veel te omslachtig, en 20 euro per jaar betalen voor Kodi wat overal gratis is....?? ECHT NIET !!

Klik hier voor de lijst!

Hoi Andre,
Dank je wel voor jouw uitgebreide reactie.
Ik had de tv box al dood verklaard.
Maar ik wil toch graag gebruik maken van jouw aanbod om een laatste poging te wagen voor reparatie.
Ik zal de print naar je opsturen.
Indien het je lukt om de box aan te praat te krijgen betaal ik je natuurlijk in ieder geval de retourkosten en de gemaakte materiaalkosten.
En anders ga ik zeker een van de door jou aanbevolen kastjes kopen.
[automerge]1527682721[/automerge]

Dank je wel LEX voor jouw input
Ik zal de link met aandacht bekijken

Laatst bewerkt:
  • Like
Reacties: Spinix
André daar ging wat mis je citeert jezelf
Om het hier leesbaar te houden heb ik het maar verwijderd :)

• Like
Ik heb een ander printje klaar gemaakt van hetzelfde type.
Kodi staat er niet op,behalve wat er op stond vanaf de fabrieksfirmware (oude versie)
Ik heb wel Filelinked geinstalleerd, en uit mijn store (code 22599986) de allernieuwste TTV en MX PRO.
De wifi doet het ook 2.4, maar bekabeld is wel aan te raden.
Als je TTV hebt geprobeerd, wil je (haast) geen Kodi meer.
Ook daar kan je RDB autoriseren.
Jou print is niet overleden, maar heeft een Mask Rom install nodig.
Mij teveel gedoe voor nu, ik heb printjes zat, maandag stuur ik hem weg.
Het kan zijn dat ik net te laat ben voor levering dinsdag, maar dan word het woensdag.
Ik heb dat printje nog in een kastje gebouwd, en je oude print stuur ik mee terug.
Niet weg gooien, hij is weer te fixen, ga zelf eens op onderzoek uit, ik wil wel helpen.
En geld hoef ik niet te hebben.
Het opstarten duurt wel wat lang, maar daarna draait hij prima.
Android 6.0.1
Alvast succes met het zoeken naar je nieuwe kastje, ik blijf eigenwijs zeggen... Alfawise H96Pro+ #LOL.

FOTO HUIDIGE SCHERM.
WP_20180601_21_11_50_Pro.jpg
[automerge]1527880826[/automerge]
Ik was te snel blij geloof ik.
Maar het is opgelost.
Ik heb de boel draaiende.
Goed weekend Lex, weer iemand kunnen helpen.

André daar ging wat mis je citeert jezelf
Om het hier leesbaar te houden heb ik het maar verwijderd :)

Laatst bewerkt:
  • Like
Reacties: Spinix en Lex
Ik heb een ander printje klaar gemaakt van hetzelfde type.
Kodi staat er niet op,behalve wat er op stond vanaf de fabrieksfirmware (oude versie)
Ik heb wel Filelinked geinstalleerd, en uit mijn store (code 22599986) de allernieuwste TTV en MX PRO.
De wifi doet het ook 2.4, maar bekabeld is wel aan te raden.
Als je TTV hebt geprobeerd, wil je (haast) geen Kodi meer.
Ook daar kan je RDB autoriseren.
Jou print is niet overleden, maar heeft een Mask Rom install nodig.
Mij teveel gedoe voor nu, ik heb printjes zat, maandag stuur ik hem weg.
Het kan zijn dat ik net te laat ben voor levering dinsdag, maar dan word het woensdag.
Ik heb dat printje nog in een kastje gebouwd, en je oude print stuur ik mee terug.
Niet weg gooien, hij is weer te fixen, ga zelf eens op onderzoek uit, ik wil wel helpen.
En geld hoef ik niet te hebben.
Het opstarten duurt wel wat lang, maar daarna draait hij prima.
Android 6.0.1
Alvast succes met het zoeken naar je nieuwe kastje, ik blijf eigenwijs zeggen... Alfawise H96Pro+ #LOL.

FOTO HUIDIGE SCHERM.
Bekijk bijlage 4614
[automerge]1527880826[/automerge]
Ik was te snel blij geloof ik.
Maar het is opgelost.
Ik heb de boel draaiende.
Goed weekend Lex, weer iemand kunnen helpen.

Hoi Andre

Wat een geweldige service van jou.
Hartelijk dank voor deze snelle oplossing
Zodra de print binnen is ga ik hem gelijk proberen.
De oude print hoef ik niet terug, dat scheelt weer in verzendkosten.
Ik wil echt graag minimaal de verzendkosten vergoeden, je hebt er toch ook wat tijd in gestoken.

Helaas, te laat.
Ik heb een complete V88 met Android 6.0.1 in een bakkie gestuurd.
Kat in het bakkie, aansluiten, het liefst bekabelde internet en klaar.
TTv 1.9.10 staat erop en Mx Pro.
Omdat hij niet is aangemeld in de playstore ,komt er een melding dat Google service geupdate moet worden om TT te laten werken.
Onzin.... Het werkt al.
Na aanmelden playstore update hij automatisch en kan je de oude Kodi eraf Gooien.
Dat is nog een oude uit de fabrieksfirmware 16.1.
Je oude printje heb ik mee terug gestuurd, leg hem gewoon weg, zodra ik alles binnen heb ga ik je uitleggen wat je moet doen. (Hij is niet stuk)
(Filelinked staat er ook op) via mijn code kan je addfree TT updaten, de laatste update was van 30mei.
2 dagen na de release staat hij in mijn appstore,
Voordeel,je hoeft de oude niet te verwijderen, je kan hem er zo overheen installeren.
Ik stuur je prive een Track en Trace, we hebben hem toch vandaag weg gebracht.
Hou wel rekening dat hij pas maandag door PostNL word opgepikt hier, dus heb je hem dinsdag in huis.
Het is een pakje, je moet wel je eigen lader,AB en HDMI kabel gebuiken.
Mocht je lader stuk zijn, stuur ik er nog wel 1 achteraan.

Nou LEX Case Closed?
Dan wacht ik wel weer op de volgende wanhopige (grapje hoor) gebruiker van een gebrikt kastje.
Helaas heb ik niet overal firmware van, maar kan wel vaak aan diverse IMG`s komen.

• Like
Reacties: Lex