Kodi Matrix 19.0 en alle vragen hierover

Na de automatische update is Kodi bij mij helemaal naar de 'vaantjes'. Niet te geloven! Hoe kan je een vorige versie op een Mi Box S installeren? Ik kom er niet uit.
Uithuilen en overnieuw beginnen. Kodi van je box gooien en van de Kodi website versie 18.9 downloaden. Daarna al je addons weer terug installeren.

Of hier een en ander doorlezen wat er mogelijk is met Kodi 19. Ben je gelijk helemaal bij. Want er komt een moment dat je over moet. 😉

• Like
Reacties: Dominique DB
Er zijn echt veel mensen die klagen over de update. Voor de duidelijkheid, er is niets mis met de update, het is gewoon zo dat niet alle addons even actief onderhouden worden, en dus (nog) niet klaar zijn voor de overgang naar python 3.

Mijn raad voor alle mensen die voor een onwelgekomen verrassing staan na deze update, is vergeet even de addons en skins die je eerder gebruikt hebt, en kijk naar wat er nu wel klaar is.

Als je gebruik maakt van addons die iets unieks aanbieden, waarvoor er dus geen alternatieve addon bestaat die wel klaar is voor kodi 19, download dan kodi 18.9 van http://mirrors.kodi.tv/releases/ of als je op android zit kan het met de Kodi Android Installer. En zorg dat automatisch updaten in de playstore uitstaat.Screenshot_20210112-170605689.jpg

Laatst bewerkt:
Revolution addon uit de dejavu repo is ook beschikbaar voor Kodi 19.

En weer door....... 😁

Na de automatische update is Kodi bij mij helemaal naar de 'vaantjes'. Niet te geloven! Hoe kan je een vorige versie op een Mi Box S installeren? Ik kom er niet uit.
[automerge]1614412044[/automerge]

Download/installeer de 32bit versie voor ARM V7A (3e in de rij), die werkt op mijn MI Box S

Of jij te vroeg met updaten😂

het is nou niet dat het niet eerder was besproken in dit topic😉
Ja, dat is em juist, ik heb alle begin berichten over dit topic niet gelezen,het begon over info over kodi 18 ofzo heel vreemd, weet niet wat de reden precies is, mss de overgang naar een ander server?

Ja, dat is em juist, ik heb alle begin berichten over dit topic niet gelezen,het begon over info over kodi 18 ofzo heel vreemd, weet niet wat de reden precies is, mss de overgang naar een ander server?
Op de vorige pagina van dit topic heb ik een verwijzing geplaatst naar mijn beweegreden om niet te updaten naar Kodi 19, wellicht dat je daar mee in de war bent @Espero ? Op pagina twee van dit topic komen de eerste meldingen al naar voren over de problemen😉

Heb ik net de 18.9 LEIA versie weer geinstalleerd en mijn database weer opgebouwd, vind ik de oplossing voor het SMB probleem
Matrix 19.0 up and running

Did you try going into Kodi settings (services) and changing the SMB levels from the default 0 which is what is causing the issue and making it 1-3. Settings -> Services -> SMBclient -> Minimum = V1, Maximum = V3. You may need to then restart Kodi and the other device before it works.

Op de vorige pagina van dit topic heb ik een verwijzing geplaatst naar mijn beweegreden om niet te updaten naar Kodi 19, wellicht dat je daar mee in de war bent @Espero ? Op pagina twee van dit topic komen de eerste meldingen al naar voren over de problemen😉

Ja Arjan, je hebt helemaal gelijk maar DIT was dus eerder niet zichtbaar bij mij, vraag me niet hoe???? niet eerder meegemaakt

• Like
Reacties: Arjan E.
Heb ik net de 18.9 LEIA versie weer geinstalleerd en mijn database weer opgebouwd, vind ik de oplossing voor het SMB probleem
Matrix 19.0 up and running

Did you try going into Kodi settings (services) and changing the SMB levels from the default 0 which is what is causing the issue and making it 1-3. Settings -> Services -> SMBclient -> Minimum = V1, Maximum = V3. You may need to then restart Kodi and the other device before it works.
Had je ook op dit forum kunnen vinden, je was zelfs actief op het draadje waar deze oplossing eerder deze week gepost is

• Like
Reacties: Shaman
Had je ook op dit forum kunnen vinden, je was zelfs actief op het draadje waar deze oplossing eerder deze week gepost is
Ja dat had, maar ik heb dit niet zomaar ergens kunnen lezen of heb er overheen gelezen

Voor de mensen die hun 18.9 graag nog even willen behouden maar toch kodi 19 matrix even willen testen..

Hier een kodi 19 fork deze kun je gewoon naast je originele kodi draaien... Heb hem hier ook geïnstalleerd op mijn shield.. Ben er nu een beetje mee aan het knutselen...

Dus @Arjan E. kun je gelijk kijken of je geliefde skin erop werkt met seren 😉

Ben zo vrij geweest om alles, inclusief Shield, over te zetten naar Kodi 19. En geen updates, maar een schone installatie gedaan op al mijn devices. Blijft er ook geen rommel slingeren. Heb 3 video addons, Seren, the Oath en Revolution. Samen met Opensubtitles en A4KSubtitles. Daarnaast nog de Ziggo Go addon. Vind het voorlopig wel mooi zo.

Voor de mensen die hun 18.9 graag nog even willen behouden maar toch kodi 19 matrix even willen testen..

Hier een kodi 19 fork deze kun je gewoon naast je originele kodi draaien... Heb hem hier ook geïnstalleerd op mijn shield.. Ben er nu een beetje mee aan het knutselen...

Dus @Arjan E. kun je gelijk kijken of je geliefde skin erop werkt met seren 😉

Die ”geliefde“ skin gebruik ik al een tijdje niet meer, ik gebruik de Æon mq8 skin al een tijdje.

ik wacht gewoon rustig af totdat alle addons weer compatibel zijn, die “drang” om per sé naar Kodi 19 te gaan heb ik totaal niet😉

Die drang heb ik ook totaal niet hoor.. Ben nu een beetje met die kodi 19 fork aan het knutselen..

En ik merk totaal geen verschil met 18.9 🤷‍♂️

Seren werkt exact hetzelfde (snelheid etcetera) a4ksubtitles.. Opensubtitles met subloader.. Alles precies hetzelfde..

Ook nog geen Dolby Vision tegen gekomen wat een van DE grote voordelen zou zijn...

Die drang heb ik ook totaal niet hoor.. Ben nu een beetje met die kodi 19 fork aan het knutselen..

En ik merk totaal geen verschil met 18.9 🤷‍♂️

Seren werkt exact hetzelfde (snelheid etcetera) a4ksubtitles.. Opensubtitles met subloader.. Alles precies hetzelfde..

Ook nog geen Dolby Vision tegen gekomen wat een van DE grote voordelen zou zijn...
Ik hou het voorlopig lekker bij alleen Kodi, die forks in het verleden ook gebruikt (SPMC/WBMC) maar daar werkte mijn dolby digital geluid niet goed mee, of er ontbraken essentiële geluidsonderdelen, of ik had een tikkend geluid.

ik heb gewoon nog even geduld😁

Die ”geliefde“ skin gebruik ik al een tijdje niet meer, ik gebruik de Æon mq8 skin al een tijdje.

ik wacht gewoon rustig af totdat alle addons weer compatibel zijn, die “drang” om per sé naar Kodi 19 te gaan heb ik totaal niet😉
Is dan altijd maar de vraag of "alle " addons weer compatibel gaan worden met Kodi 19. Niet iedere ontwikkelaar is even enthousiast om alles weer om te gaan gooien. Zou wel eens grote schoonmaak kunnen worden.

Is dan altijd maar de vraag of "alle " addons weer compatibel gaan worden met Kodi 19. Niet iedere ontwikkelaar is even enthousiast om alles weer om te gaan gooien. Zou wel eens grote schoonmaak kunnen worden.
Klopt, de tijd zal het leren😉

• Like
Niet iedere ontwikkelaar is even enthousiast om alles weer om te gaan gooien. Zou wel eens grote schoonmaak kunnen worden.
Hier heb je zeer zeker gelijk aan... Vooral de geforkte addons van niet meer bestaande addons zal het kaarsje van uit gaan..

Maar er zullen ook zeer zeker weer nieuwe addons het "levenslicht" gaan zien..

En natuurlijk addons met een goed team erachter zullen wel mee gaan op den duur...

• Like
Ik heb kodi 19.0 net op mijn 4k android TV geinstalleerd om eens te kijken wat het is en kan.
Valt tot nu toe behoorlijk tegen,heb voor mij slechts 3 goed werkende addons nm Revolution en TheOath voor films enz.
Met Seren kon ik niets en die er weer verwijderd.
Heb R,D en opensubtittles wel geinstalleerd.
Verder heb ik SportHD voor sport en die is redelijk.
Verder maar afwachten wat er nog meer beschikbaar komt.
Opensubtittles werk goed maar a4kSubtitles doet niets.
Maar even kijken hoe het op termijn gaat, ik heb op mijn shield WBMC draaien en daar hou ik het voorlopig maar op.

Xanax werd niet meer ondersteund door kodi matrix ,dan maar nieuwe updategedaan( SPIJT )
3 WERKENDE ADD ONS BBRRR ,SNEL NAAR FILELINKED 18.7 xanax geladen, real -debrid geactiveerd ,
Alles loopt weer als een zonnetje ,